خراسان شمالی- رضا رجب زاده گفت: استان خراسان شمالی با داشتن ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار، باید ۷۲۴ سند توسعه هم داشته باشیم و این که برخی افراد به سند آمایش استناد می کنند، باید بگوییم این سند، کلی است و مشکلات روستاها به شکل تخصصی دیده نشده است.

تدوین سند توسعه روستایی موجب حل‌شدن مشکلات این حوزه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در کارگروه توسعه روستایی و عشایری این استان، گفت: اگر سند توسعه روستایی تدوین و تصویب شود، بسیاری از مشکلات این حوزه با نقشه راه موجود حل خواهد شد.

وی تاکیدی بر تهیه سند توسعه روستایی داشت و افزود: تدوین سند توسعه روستایی می تواند مبنای اقدامات ما در این حوزه تلقی شود و این در حالیست که بسیاری از روستاهای ما فاقد این سند هستند.

وی اظهار داشت: اگر برای روستاهای استان سند توسعه تدوین شود، فرصت خوبی خواهد بود تا حداقل برای حوزه اقتصادی از این سند استفاده کنیم البته در تهیه و تدوین این سند و فرآیندهای تسهیل سازی آن باید از ظرفیت و توانمندی های دانشگاهیان و مشاوران نیز بهره گرفت.

رجب زاده خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی با داشتن ۷۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار، باید ۷۲۴ سند توسعه هم داشته باشیم و این که برخی افراد به سند آمایش استناد می کنند، باید بگوییم این سند، کلی است و مشکلات روستاها به شکل تخصصی دیده نشده است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که توسعه شهرها متصل به توسعه روستاهاست هر چند در بخش زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده اما باز هم باید برای حوزه روستایی وقت بیشتری گذاشت ضمن این که باید از موازی کاری هم جلوگیری شود.

رجب زاده اظهار داشت: در حال حاضر توسعه صنایع دستی و بوم گردی در روستاها فرد محور است و این در حالیست که اگر سند توسعه روستایی موجود بود، می توانستیم به استناد آن بگوییم در کجا چه اتفاقاتی باید رخ دهد البته این مشکل مختص این استان نیست بلکه در کل کشور شاهد این اتفافات هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد: با توجه به این که ۴۵ درصد جمعیت استان روستایی هستند، تسهیلات اشتغال روستایی ابلاغ شده اما سند توسعه روستایی تدوین نشده است بنابراین تلاش ما این است در تدوین این سند از نظارت های دفتر امور روستایی استانداری نیز غفلت نشود.

رجب زاده افزود: نهاد ریاست جمهوری طی مکاتباتی با استانداران سراسر کشور از آنان خواسته است تا سریع تر اقدام به تهیه و تدوین سند توسعه روستایی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.