خراسان شمالی- مهندس سیدعقیل مرتضوی گفت: با توجه به نزولات جوی و بارش های اخیر، نیمی از مخزن سد آبگیری شده است و اکنون شش میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در مخزن این سد وجود دارد.

رهاسازی بخشی از آب سد قزلداش راز و جرگلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، مهندس سیدعقیل مرتضوی  سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: رهاسازی بخشی از آب سد قزلداش در شهرستان راز و جرگلان با هدف کنترل پایداری این سد از عصر روز یکشنبه آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به نزولات جوی و بارش های اخیر، نیمی از مخزن سد آبگیری شده است و اکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در مخزن این سد وجود دارد.

وی توضیح داد: مطابق دستورالعمل نخستین آبگیری در سدهای خاکی، برای کنترل و حفظ پایداری سدها روند افزایش سطح آب و مقدار آب ذخیره در نخستین آبگیری می بایست تحت کنترل باشد.

مرتضوی افزود: به همین منظور رهاسازی آب این سد به میزان نصف مقداری ورودی آب به مخزن از روز گذشته آغاز شده تا با رعایت موارد فنی، مهار سیلاب‌های بهاری نیز امکان‌پذیر باشد.

به گفته وی، سد قزلداش توان تنظیم سالانه هفت میلیون متر مکعب آب را دارد و با هدف مهار سیلاب‌ها و تامین آب اراضی کشاورزی در منطقه ساخته شده است.

سد قزلداش با گنجایش ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار متر مکعب آب، با هدف مهار آب‌های مرزی و تامین آب شرب و بهبود کشاورزی و همچنین بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه ایجاد شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.