مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه اهدای خون ویژه بانوان در مشهدمقدس راه‌اندازی می‌شود.

پایگاه اهدای خون ویژه بانوان در مشهدمقدس راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، مهدی فروزان ظهر امروز در همایش زنان، سرمایه‌های اجتماع و تحکیم بنیان خانواده، اظهار داشت: اسلام ناب محمدی(ص) جایگاه ویژه‌ای را برای زنان قائل شده‌ است و در قرآن کریم هم سوره‌های مبارکه و آیات شریفه زیادی با نام زنان داریم.

وی افزود: هر وقت که یک زن موفق در کنار یک مرد موفق قرار می‌گیرد نقش موثر آن را در زندگی کاری و خانوادگی آن فرد به‌خوبی حس می‌کنیم و نمونه این همراهی‌ها و موفقیت‌ها در شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از 35 میلیون نفر به پابوسی امام هشتم(ع) می‌آیند، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از زائران امام رضا(ع) را بانوان تشکیل می‌دهند که بالغ بر 18 میلیون نفر هستند و طبق برنامه‌ها و همکاری‌های صورت گرفته با مجموعه‌های مختلف به‌ ویژه آستان قدس رضوی این زنان از حرم مطهر رضوی که کانون و مکانی بسیار مقدس بوده به عنوان مبلغان و پرچم‌داران حجاب فاطمی در شهر و استان خود معرفی شده‌اند.

سیدحمیدرضا اسلامیگ مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: حضور زنان در حوزه سلامت بسیار تاثیرگذار بوده است و در اداره کل انتقال خون خراسان رضوی نظارت بر امر خون‌رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را به بانوان سپرده‌ایم و بیش از نیمی از مدیران این اداره کل را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: ظرفیت سالانه استان 100 هزار کیسه خون و فرآورده خونی بوده، سال گذشته افزایش 160 درصدی در تولید پلاکت و آفرزیس را داشتیم و خراسان رضوی بالاترین آمار تولیدی کشور را در این بخش داده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه جمع زیادی از دریافت‌کنندگان خون‌های اهدایی مردم را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد خون‌ها و فرآورده‌های خونی به این گروه تزریق می‌شود، هرچند که تنها 6 درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند و 94 درصد دیگر هم آقایان اهداکننده هستند.

اسلامی گفت: در حوزه امور خیران، اداره کل انتقال خون تفاهم‌نامه مشترکی با مجمع خیران سلامت برای احداث پایگاه اهدای خون بانوان در مشهد منعقد شده و این پایگاه به‌زودی با حمایت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت ساخت و راه‌اندازی می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.