معاون وزیر حمل ونقل افغانستان با اشاره به علاقه مندی این کشور به استفاده از ظرفیت های بندر چابهار، گفت: مذاکراتی با بانک جهانی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم تا برای راه آهن خواف-هرات منابع مالی دریافت کنیم.

مقام افغان: برای استفاده از ظرفیت های بندر چابهار جدی هستیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امام محمد وری ماچ معاون وزیر حمل ونقل افغانستان، بعدازظهر امروز در  حاشیه بهره برداری از تجهیزات استراتژیک بندری چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افغانستان یکی از شرکای بالقوه بندر چابهار ایران است، برنامه هایی که ما در دست اقدام دارد.

وی بیان کرد: طرح تطبیقی چابهار از سوی افغانستان نهایی شده  و به زودی به کابینه ارائه خواهد شد. امیدواریم کابینه جمهوری اسلامی افغانستان هر چه سریع تر این برنامه را تصویب کند.

وی تصریح کرد: بحث های چابهار در این اواخر بسیار جدی شده و شاهد هستیم برای اولین بار صادرات افغانستان از طریق بندر چابهار عملیاتی شده است. در این راستا حدود ۷۵۰ تن حبوبات و سنگ های قیمتی برای صادرات به هندوستان وارد بندر چابهار شده است. 

معاون وزیر حمل ونقل افغانستان تاکید کرد: این مسئله نشاندهنده علاقه مندی و جدییت افغانستان برای استفاده از ظرفیت های بندر چابهار دارد.

وری ماچ همچنین یادآور شد: مذاکراتی با بانک جهانی داشته ایم و امیدواریم بتوانیم تا برای راه آهن خواف-هرات منابع مالی  دریافت کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.