کریم یاوری گفت: بخشی از معوقات کارگران روغن نباتی جهان زنجان پیش از پایان سال پرداخت می‌شود و پرداخت بخش دیگری از آن به سال آینده موکول خواهد شد.

زمان‌بندی پرداخت حقوق معوق کارگران روغن نباتی زنجان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار در بنگاه های اقتصادی از جمله بنگاه‌های اقتصادی مشکلات در جهت حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها و پایداری تولید و همچنین تثبیت اشتغال و حل و فصل مشکلات آنها به طور جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
وی توضیح داد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در ابتدا باید توسط مدیران، کارفرمایان و سهامداران رسیدگی و به موقع حل و فصل شود، در غیر اینصورت وزارتخانه‌ها و سازمانهای صادر کننده مجوز باید در همراهی با کارفرما به رفع مشکل بپردازند و اگر حل نشد از طریق کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید برای حل و فصل مشکلات بنگاه های اقتصادی اقدام می شود.

این مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: چنانکه مشکلات از طریق مسیر گفته شده حل و فصل نشد و در کارگروه استانی نیز به نتیجه نرسید، ستاد ملی رفع موانع تولید باید به صورت جدی تری به مسایل بنگاه مشکل دار رسیدگی و در راستای حل و فصل مشکلات مرتبط با تولید و رفع موانع آن اقدام کند.

درباره اعتراض کارگران روغن نباتی جهان زنجان گفت: این کارخانه ۹۱ نفر کارگر دارد که متاسفانه به دلیل عدم تامین مواد اولیه برای تولید روغن دچار مشکلاتی شده است.
وی با اشاره به نشستی که در روزهای اخیر از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با کارگران و کارفرمایان در محل شرکت برگزار شد گفت: در این نشست پاره ای از مشکلات مطرح شد و در شرف حل و فصل قرار گرفت.
یاوری با اشاره به اینکه کارگران این کارخانه با چند ماه حقوق معوقه مواجهند گفت: بر اساس رایزنی های انجام گرفته مقرر شد که بخشی از معوقات کارگران را قبل از پایان سال و بخش دیگر بعد از پایان سال و در سال جدید پرداخت شود.
همچنین مقرر شده که از طریق کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات مربوط به این واحد تولیدی بررسی شود.
وی درباره تجمع اعتراضی کارگران نیز گفت: به دلیل نبود مواد اولیه کارگران کار نمی‌کردند؛ عمده معضل این واحد مواد اولیه است که باید از طریق وزارت صنعت یا انجمن مربوطه تامین شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.