معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به طور همزمان در ۲۵ شهرستان در استان برگزار می شود.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب با بیان این که استان خراسان رضوی بیشترین آمار ثبت نام کننده در کشور را دارد افزود: حدود ۲۱ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان این که این آزمون با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل آموزش و پرورش و صدا و سیما برگزار می شود بیان داشت: در راستای تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان ها و نهادهای قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت این آزمون برگزار می شود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این آزمون در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب ۱۸ رشته که هشت رشته آن در بخش حفظ، هفت رشته آن در بخش معارف و مفاهیم و سه رشته آن در بخش الکترونیکی است و ویژه رده سنی خردسالان و بزرگسالان تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به پرداخت سرانه حمایتی به موسسات قرآنی اظهار کرد: موسسات قرآنی که قرآن آموزانشان در این آزمون شرکت کنند بر حسب درصد قبولی قرآن آموزانشان در آزمون حمایت خواهند شد.
حجت الاسلام کاظمی نسب گفت: این آزمون با حضور مسوولین همزمان با سایر شهرستانها در مشهد، حسینیه آیت الله شاهرودی ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.