تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهبردهای «گام دوم انقلاب» که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده، مسیری روشن را رقم می‌زند.

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز در اجتماع بانوان فاطمی در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی اظهار داشت: هرچه خیر در عالم است در خانه حضرت زهرا(س) است؛ در حوزه فکر و اندیشه و عمل و اجرا آنچه خیر وجود دارد خداوند متعال به وسیله زهرای اطهر(س) به بشریت مرحمت فرمود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شخصیت ملکوتی حضرت زهرا(س) بیان کرد: درک و توصیف این شخصیت برای ما بسیار مشکل است؛ نام‌های مبارک آن حضرت نیز بیانگر این مسئله است؛ فلسفه خلقت و آفرینش عالم نیز حول محور حضرت فاطمه زهرا(س) می‌چرخد. تحلیل‌ها و سخنان و بررسی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیسی افزود: ایشان برای نجات زندگی انسان آمده و برای اینکه یک الگوی فکری، عملی و اخلاقی و اجرایی را متبلور کنند؛ ایشان مربوط به تمام ادوار و نسل‌ها هستند؛ آنچه امروز در سیره فاطمی می‌توان دید جامعیت شخصیت ایشان است که باید ایشان را شناخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به میزانی که ممکن است باید تلاش کنیم حضرت زهرا(س) را بشناسیم تصریح کرد: شناخت سخت است اما به میزانی مکلف و موظف هستیم؛ مگر نه این است که فرمود کسی لیله القدر را درک می‌کند که فاطمه زهرا(س) را بشناسد.

رئیسی ادامه داد: کسی که شب قدر را درک نکند، محروم و بیچاره است؛ درک شب قدر شرط دارد و شرط آن معرفت و شناخت فاطمه اطهر(س) است اما این شناخت نباید شناخت شناسنامه‌ای و مقدماتی باشد؛ شناخت نسبت به ایشان باید شناخت نسبت به مقام ولایت باشد. این معرفت به کلاس و استاد و فکر کردن و اندیشه دارد اما مدال اصلی معرفت اینها نیست؛ مدال اصلی معرفت را باید از خدا خواست.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گمشده امروز عالم، فاطمه اطهر(س) است؛ اگر عالم سخنان و شخصیت ایشان را بشناسد امروز الگو برای عالمیان وجود دارد و نجات انسان معاصر در گروی معرفت فاطمه اطهر(س) است و حفظ حقوق انسان و حقوق بشر نیز در پرتو خطبه ایشان است که ۴ موضوع اصلی آن قرآن، حضرت علی(ع)، عدالت و نجات انسان و انسانیت است.

رئیسی افزود: عمر ایشان کوتاه بود اما در همین عمر کوتاه، ایشان حجتی برای پیشوایان دین و عالم هستند. نظام سازی براساس دین و آموزه‌های دینی در سیره حضرت زهرا(س) دیده می‌شود. ۴ اصل اساسی نظام‌سازی قرآنی در سیره آن حضرت دیده می‌شود. امروز دختران و پسران ما در معرض تهدید ایمان و اخلاق از سوی مدل و فرهنگ غربی هستند. ذائقه جامعه ما این را نمی‌پذیرد اما ذائقه سازی می‌کنند؛ ذائقه جامعه ما این ذائقه زنان دلداده به خداست که با عفت و عصمت در تمامی عرصه‌های کارآفرینی و گره گشایی و خدمت به فقرا حضور دارند.

وی گفت: در آستان مقدس امام رضا(ع) در این سه سالی که توفیق خدمتگزاری داشتم از سال نخست شروع کردیم زنان فرهیخته را شناسایی کنیم و در این عرصه بانوان زیادی حضور دارند که می‌توانند الگو باشند و در جایزه جهانی گوهرشاد مورد تقدیر قرار گرفتند. کنش‌گران عرصه‌های سیاسی و اجتماعی این بانوانی هستند که زندگی آنها می‌تواند الگویی برای دیگران قرار گیرد.

رئیسی گفت: شهدا و امام ما تاریخ‌ساز شدند و امروز زنان ما نیز این گونه هستند؛ رئیس جمهور بی ادب آمریکا اعلام کرد نمی‌خواهیم ایران شاهد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشد اما اراده پولادین توام با معنویت و انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن، دشمن را نومید کرد. امید داریم در گام دوم انقلاب که راهبردهای آن ترسیم شده است و آینده روشن را برای نظام و کشور رقم زده است زنان پیشگام باشند.

وی افزود: مشکلات و تنگناها وجود دارد اما بدانید در همین حرم مطهر رضوی چند ماه گذشته که مقام معظم رهبری مشرف شدند جوانی به ایشان عنوان کرد مشکلات زیاد است و چه باید کرد و پاسخ ایشان این بود که فرمودند آینده را بسیار روشن و نورانی می‌بینم و آینده را بسیار امیدوارکننده می‌بینم و از تمامی تنگناها به برکت زهرای اطهر(س) عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.