۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 646313

خراسان شمالی- روابط عمومی و رسانه‌ها دو بال پرواز و مکمل یکدیگرند ولی متاسفانه گاهی برخی از روابط عمومی ها با برخورد نامناسب این بال را می شکنند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روابط عمومی و رسانه‌ها دو بال پرواز و مکمل یکدیگرند ولی متاسفانه گاهی برخی از روابط عمومی ها با برخورد نامناسب این بال را می شکنند.

این اولین بار نیست که خبرنگاران مورد بی مهری برخی از روابط عمومی ها قرار می گیرند، اگر خبرنگاران با تمام توان خود در هوای گرم و سرد برای انعکاس رویدادهای جامعه تلاش می‌کنند؛ در واقع رسالت خودشان را به جامعه ادا می‌کنند نه به یک اداره یا سازمان؛ همیشه با کمترین چشمداشت مالی انجام وظیفه کرده اند و دلیل آن عشق به حرفه خبرنگاری بوده است؛ کاش حداقل برخی از ادارات و سازمان ها بتوانند با برخورد مناسب و محترمانه، گوشه ای از فعالیت های این عزیزان را جبران کنند، نه با توهین.

نمونه ای از توهین به خبرنگاران بیان می کنم و شما خود قضاوت کنید، در دهه فجر امسال با توجه به فشردگی جلسات، رسانه هایی بودن که فقط با یک خبرنگار مجبور به پوشش خبری این جلسات در روزهای سرد بودند؛ بطور مثال در یکی از روزهای دهه مبارک فجرخبرنگاران مرکز استان ساعت ۸صبح که  با بارش شدید برف همراه بود، با دعوت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در جلسه حضور یافتند که این جلسه بیش از دو ساعت به طول انجامید.

مدیر آن سازمان بعد از پایان جلسه اعلام کرد تقدیری به پاس از زحمات خبرنگاران صورت خواهد گرفت که دقایقی بعد از سوی روابط عمومی اعلام شد بنا به دلایلی این تقدیر به چند روز دیگر موکول خواهد شد.

روز گذشته مطلع شدیم که سازمان به صورت سلیقه ای از برخی رسانه ها با مبلغ بسیار ناچیز تقدیر کرده است که بعد از پیگیری از روابط عمومی این سازمان انقلابی، علت را جویا شدیم.

خبرنگار ما بعد سلام و احوال پرسی و معرفی خود، محترمانه سوال کرد آیا از رسانه هایی که در جلسه حضور داشتند تقدیر شده است گفت بله فقط از یک تعداد خاصی تقدیر شد و بعد این چرایی این موضوع سوال شد در پاسخ با ادبیاتی بسیار نامناسب گفت "یک جلسه آمده اید می خواهید تقدیر هم بشوید و ۵۰ هزار تومن بگیرید".( ناگفته نماند این روزنامه و پایگاه خبری در طول سال اخبار آن سازمان را انعکاس داده است).

گفتنی است مسئول روابط عمومی این اداره بتازگی به این سمت انتخاب شده و این نشست خبری، اولین نشستی بود که با حضور خبرنگاران در زمان مسئولیت ایشان برگزار شد.

خبرنگاران در طول سال تمامی اخبار و نشست های خبری سازمان ها و ادارات را پوشش می دهند و شایسته است اگر سازمانی یا اداره ای برنامه ای برای تقدیر از خبرنگاران دارد در طول سال و یا مناسبت خاصی از جمله روز خبرنگار نسبت به همه خبرنگاران که با آن سازمان همکاری دارند انجام دهند نه بصورت گزینشی و سلیقه ای.

در پایان از مدیران و مسئولان روابط عمومی های سازمان ها انتظار می رود پاسخگویی به خبرنگاران که بدون کوچکترین چشمداشت و در سخت‌ترین شرایط در طول سال بعنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان انجام وظیفه می نمایند شئونات اخلاقی را مراعات نموده و شان و منزلت خبرنگاران را رعایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    0 0
    باعث تاسفه ...مناسفانه این روزها بی اخلاقی مد شده است . ادب مرد به ز دولت اوست