خراسان شمالی- تمامی فرمانداران موضوع مبارزه با سالک را به عنوان یک پروژه مستمر در سال آینده پیش بینی کنند و شهرستان هایی که بیشترین موضوع سلامت مربوط به آنان است، فرماندار شهرستان مربوط باید در جلسه استان حضور یابد.

هیچ دلیلی برای حضور نیافتن مدیران در جلسات قابل قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی الله حیاتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در هفتمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری گفت: هیچ بهانه و دلیلی برای حضور نیافتن مدیران در جلسات برای بنده قابل قبول نیست مگر در مواقعی که مدیر مربوط مجبور به حضور در مرکز باشد.

وی در این نشست با اشاره به این که ۱۰ مدیرکل دعوت شده به جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی حضور ندارند، اظهار داشت: این کارگروه با سلامت مردم سروکار دارد و بعد از شورای تامین استان دومین شورای مهم از نظر موضوعیت امنیت مردم است.

حیاتی افزود: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری طی نامه ای به مدیرانی که در این نشست حضور ندارند از آنان دلیل این غیبت را به طور مکتوب خواستار شود و هم چنین رونوشتی از این مکاتبه به وزارتخانه متبوع ارسال کند.

طرح موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط اداره کل دامپزشکی استان از دستورکارهای این نشست بود که حیاتی در این خصوص تاکید کرد: کنترل مبادی ورود و خروج پرندگان در استان در جلسه آینده شورای تامین طرح موضوع خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه اصناف ساختار مشخصی برای نظارت و بازرسی اصناف مختلف دارند که باید به آن عمل کنند.

حیاتی افزود: با هدف تامین سلامت مردم، عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی ها ممنوع شود.

بررسی پیشنهاد جایگزینی آب چاه های در اختیار کارخانه فولاد اسفراین با پساب تصفیه خانه فاضلاب در کمیته محیط زیست و آب از مصوبات جلسات گذشته کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بود که حیاتی در این مورد اظهار داشت: در یک هفته این موضوع باید تعیین تکلیف شود.

وی هم چنین در خصوص تعیین تکلیف دستگاه امحای پسماندهای عفونی بیمارستانی تا آخر اسفند ماه سال جاری تاکید کرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود گفت: تمامی فرمانداران موضوع مبارزه با سالک را به عنوان یک پروژه مستمر در سال آینده پیش بینی کنند و شهرستان هایی که بیشترین موضوع سلامت مربوط به آنان است، فرماندار شهرستان مربوط باید در جلسه استان حضور یابد.

حیاتی ادامه داد: ما باید پاسخگوی سلامت و امنیت غذایی مردم باشیم و تاکید دارم با عواملی که سلامت مردم را با مخاطره روبرو می کنند، باید برخورد جدی شود و هیچ اداره ای نباید مانع ورود ضابطان بهداشت و درمان و اداره کل دامپزشکی جهت بازرسی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.