خراسان شمالی- حجت الاسلام اسدالله جعفری گفت: جرائمی مانند سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف و قاچاق عمده مواد مخدر از عفو مستثنی هستند.

۵۱۷ زندانی در خراسان شمالی مشمول عفو رهبری شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۵۱۷ نفر از زندانیان استان در پی اجرای دستورالعمل عفو رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۲۲ بهمن ماه سال جاری آزاد شدند.

وی اظهار داشت: ۹۵۶ نفر از زندانیان استان مشمول عفو شدند که مطابق شرایط و حدنصاب های قانونی، ۵۱۷ زندانی از این افراد که ۱۳ نفر از آنها زن بودند، از زندان آزاد شدند.

این مقام قضایی با اشاره به برخی عناوین مجرمانه خارج از شمول این عفو، گفت: جرائمی مانند سرقت های مسلحانه، تجاوز به عنف و قاچاق عمده مواد مخدر از عفو مستثنی هستند.

وی افزود: این استثنا بیانگر اهمیتی است که نظام برای امنیت و رفاه جامعه قائل است و قطعا کسانی که باعث تضییع حقوق عمومی جامعه شوند و یا مخل نظم و آسایش شهروندان باشند نمی توانند از این عفو برخوردار شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، عفو ۲۲ بهمن ماه سال جاری که در سراسر کشور شامل قریب به ۵۰،۰۰۰ نفر شد، نشانه ای دیگر از اقتدار و امنیت پایدار نظام و تجلی واقعی رأفت و عطوفت اسلامی دانست.

وی گفت: هیچ نظامی با این اقتدار، صلابت و عظمت وجود ندارد و عفو و بخشودگی گسترده مقام معظم رهبری، این واقعیت را بر همگان روشن ساخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.