«مایا کوتسیانچیچ» ضمن ابراز نگرانی از استعفای وزیر خارجه ایران، افزود که این مسئله بر سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال برجام تاثیر نمی‌گذارد.

سخنگوی موگرینی: استعفای ظریف باعث تغییر در سیاست‌های اتحادیه اروپا نمی‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از استعفای وزیر خارجه ایران ابراز نگرانی کرد.

 به نوشته وبگاه «یورو نیوز» خانم «مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی اول «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه شب به وقت تهران درباره استعفای وزیر خارجه ایران اظهار داشت: "موگرینی نسبت به استعفای وزیر خارجه ایران نگران و امیدوار است این مسئله بر برجام تاثیری نداشته باشد."

 سخنگوی یاد شده سپس اظهار داشت: «خانم موگرینی از نزدیک این رویداد را دنبال می‌کند و امیدوار است این مسئله بر توافق هسته‌ای ایران تاثیری نگذارد.»

وی همچنین گفت که این استعفاء بر سیاست‌های اتحادیه اروپا در زمینه برجام تاثیر نمی‌گذارد.

بخش فارسی یورو نیوز نیز با انتشار این خبر نوشت، سخنگوی فدریکا موگرینی درباره این رویداد گفته که قرار نیست اتحادیه اروپا درباره این موضوع که بیشتر جنبه داخلی دارد اظهارنظری بکند، اما به هر ترتیب به دلیل همکاری‌های متعدد با وزیر خارجه ایران، همچنان نگران این استعفاء هستیم.

به نوشته بخش فارسی یورو نیوز، مایا کوتسیانچیچ در سخنان خود تاکید کرد ماندن یا رفتن محمد جواد ظریف، سیاست‌های اتحادیه اروپا  را در ارتباط با برجام  تغییر نخواهد داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.