نخست‌وزیر عراق با اشاره به سفر قریب‌الوقوع دکتر روحانی به عراق اعلام کرد: به‌دنبال تعیین نهایی سرنوشت پرونده‌های راهبردی با رئیس‌جمهور ایران هستیم.

 عادل عبدالمهدی: به‌دنبال نهایی‌کردن سرنوشت پرونده‌های راهبردی با ایران هستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز برگزار کرد، سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان به عراق را تأیید کرد و گفت:  ما به‌دنبال تعیین نهایی سرنوشت پرونده‌های راهبردی با رئیس‌جمهور ایران هستیم که به‌زودی عازم عراق خواهد شد.

وی همچنین به دعوتنامه‌های متقابل میان مصر و عراق برای انجام سفر بین مقامات دو طرف اشاره کرده گفت که دعوتنامه‌های متقابل برای سفرهای رسمی بین عراق و مصر وجود دارد.

وی همچنین در خصوص حضور نیروهای خارجی در عراق گفت که حضور این نیروها محدود است و مأموریت آنها تنها در خصوص آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با داعش است. عبدالمهدی گفت که نسبت به تحولات مثبتی که برای حل بحران مربوط به وزارتخانه‌های خالی از سوی فراکسیون‌های سیاسی دنبال می‌شود، با سیاست باز برخورد می‌کند.نخست وزیر عراق گفت که دولت تمایل زیادی برای استفاده از شایسته‌سالاری و عناصر حرفه‌ای در مناصب اداری دارد و این موضوع در مدیریت هیئت‌ها و مؤسسات اجرایی سرنوشت‌ساز خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اسرای گروه تروریستی داعش که عراق آنها را از سوریه تحویل گرفته است، گفت که عراق نزدیک به ۲۵۰ تروریست داعشی عراقی را از سوریه تحویل گرفته است. وی توضیح داد که روش کاری در این زمینه مربوط به وزارت کشور و جریان‌های دیگر است تا این افراد را در زندان‌های مناسب خودشان قرار دهند.

عبدالمهدی به موضوع خانواده‌های این افراد نیز اشاره کرده گفت که این خانواده‌ها دو قسمت هستند؛ بخش اول خانواده‌هایی است که مورد محاصره قرار گرفته و از سوی داعش مجبور به اطاعت و تسلیم شده‌اند و گروه دوم کسانی هستند که با داعش همراهی داشتند. وی توضیح داد که با هر خانواده بر اساس شرایط خاص خود برخورد خواهد شد.

نخست وزیر عراق همچنین تأکید کرد: مبارزان خارجی نیز به‌صورت مستقل مورد بررسی قرار خواهند گرفت و ما پذیرای عناصر خارجی داعش که کشورهای دیگر آنها را رد کرده‌اند، نخواهیم بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.