خوزستان_ عبدالکریم درویش زاده گفت: با وجود اهمیت میزان توناژ در بحث حمل و نقل ما به دنبال افزایش آوردهای مالی نیز هستیم و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش درآمد داشته ایم.

افزایش ۷۰ درصدی درآمد راه آهن، در سال جاری

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبدالکریم درویش زاده، مدیر کل راه آهن جنوب در دوازدهمین گردهمایی معاونین فنی ادارات کل مناطق راه آهن که امروز(چهارشنبه-۸ اسفند ۹۷)، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار و آیت الله حیدری  نماینده مجلس خبرگان رهبری، در محل هتل نیشکر انجام شد، در تشریح عملکرد راه آهن با توجه به این مهم که خوزستان تنها استانی است که دارای دو اداره کل راه آهن داریم، گفت: در بحث  حمل و نقل ریلی در سال ۹۳، میزان بار راه آهن حدود ۵ و نیم میلیون تن و در ۱۱ ماهه سال جاری به ۹ میلیون تن رسیده که حمل و نقل  ۶ درصد افزایش یافته و می خواهیم آن را به  ۱۰ میلیون تن برسانیم. 

وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل میزان تناژ مهم است اما ما به دنبال درآمد بیشتر هستیم خبر داد: نسبت به سال گذشته  ۷۰ درصد افزایش درآمد داشته ایم.

وی افزود: چشمه های بار یا ظرفیت بار موجود در مجاورت اداره کل راه آهن را مشخص کرده ایم تا به مرور زمان جذب و حمل کنیم که شامل شرکت های نفت  و شرکتهای بزرگ است.

درویش زاده از میزان  ۵ هزار ۴۱۲ نفر ظرفیت قطارهای حمل و نقل ریلی استان گفته و تصریح کرد: سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

وی در بحث به سازی از بهبود خطوط قدیمی به طول  ۱۷۵ کیلومتر خبر داد  که ۱۴۰ کیلومتر آن بهره برداری شده است و می توان آن را به ۱۶۰ رساند و گفت: بسازی خط اول اهواز_ بندر امام، احداث خط دوم اهواز_ اندیمشک به طول ۲۴۰ کیلومتر و احداث خط دوم برای کمربندی میان دشت به طول ۳۸ کیلومتر از نمونه آن است.

درویش زاده پروژه های مهم و ضروری را احداث راه آهن اهواز _ ایذه_ شهرکرد_ اصفهان ؛ درود _ خرم آباد_ اندیمشک؛ بندر امام_ شادگان و خط آهن شلمچه به بصره نام برد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۲۰ کیلومتر خطوط راه آهن،  ۶۹۹ خط اصلی و ۲هزار و ۶۰۰ کیلومتر فرعی را شامل می شود، از نوسازی خطوط محور جنوب در حد فاصل آباد_اندیمشک به طول ۱۸۰ کیلومتر  خبر داد که با اعتبار ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.


 راه آهن زیر ساخت تحولات اقتصادی است

در ادامه جلسه آیت الله حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: ریل و راه آهن زیر ساخت تحولات اقتصادی است و همه تحولات به دست توانمند متخصصان  ایرانی انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این فرهنگ، زمینه ها را برای برون رفت از مشکلات فراهم کند.

 کم توجهی  به سیستم ریلی عدم توسعه یافتگی ما را توجیه می کند

در ادامه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، این استان را دیار نخل و راه آهن خواند چراکه راه آهن از جنوب شکل گرفته و اظهار کرد: یکی از زیر ساخت های اصلی  توسعه حمل و نقل و شبکه ارتباطی است و از اصلی ترین حمل و نقل ها راه آهن است که در توسعه جامعه نیز نقش بی بدیل است.

شریعتی راه آهن را در حفظ محیط زیست و کاهش هزینه برای توسعه مهم شمرد و اذعان کرد: عقب ماندگی یا کم توجهی به سیستم ریلی کمتر توسعه یافتگی ما را توجیه می کند.

 گسترش راه آهن راه برون رفت از رکود است   

وی از افزایش توجه به شبکه ریلی خبر داد و گفت: طرحهای فاینانس نشان می دهد که دیدها به کارکرد و نقش راه آهن تغییر کرده و گسترش راه آهن، راه برون رفت از رکود است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه توسعه راه آهن منجر در کاهش تصادفات و ایمنی، توسعه گردشگری نقش محوری دارد، توضیح داد: توسعه خوزستان متناسب با نیازها نیست و این بسازی با دو خطه کردن راه آهن_ اندیمشک در حال اجرا است.

وی با اشاره به این مهم که بیشترین شبکه حومه ای درخوزستان و بیشترین ایستگاه ها در اهواز است، تاکید کرد:  محوریت خوزستان از بندر اصلی برای واردات غله، ضرورت زیر ساخت های بیشتر را نشان می دهد.

شریعتی اضافه کرد: ۴۳ درصد پتروشیمی  و رتبه اول در تولید کالاهای استراتژیک محصولات کشاورزی نیز ضرورت زمینه انتقال را می رساند.

 طرح روی کاغذ مانده 

وی درباره محور اهواز_ ایذه_شهرکرد_اصفهان نیز خاطر نشان کرد: ۴۸ سال قبل شرکت ایتالیایی"کارولوتی"  خط، برقی بودن این خط را توجیه کرد اما طرح همچنان روی کاغذ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.