"حسن حردان" سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران در این برهه زمانی را مرحله جدیدی از روابط همپیمانی بین سوریه و ایران در سایه تحولات منطقه و جهان توصیف کرد.

 سفر"اسد" به تهران ضربه دردناکی به پیمان آمریکا،صهیونیست‌ها و اعراب وارد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حسن حردان نویسنده و تحلیلگر عرب نوشت: سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران در وهله اول ضربه دردناکی به پیمان بین آمریکا و صهیونیست ها و کشورهای مرتجع عربی وارد کرد و شکست سنگینی به آنها وارد کرد زیرا یکی از مهمترین اهداف آنها از جنگ تروریستی و جهانی خود علیه سوریه، گسستن ائتلاف سوریه و ایران بود.

مشهور است که آمریکا از طریق عربستان برای متقاعد کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه جهت دست کشیدن از رابطه خود با ایران در مقابل دریافت مشوق های مالی و باقی ماندنش در قدرت و توقف توطئه ها علیه وی تلاش کرد اما بشار اسد این پیشنهاد آمریکا با واسطه گیری عربستان را رد کرد و از این رو، آمریکا در آن زمان با همکاری بندر بن سلطان مسئول دستگاه اطلاعاتی عربستان به اجرای نقشه خود برای ایجاد ناآرامی در سوریه به منظور سرنگون کردن بشار اسد روی آورد. آنها برای رسیدن به این هدف تروریست ها را از گوشه گوشه جهان جمع کرده و جذب کردند و از آنها حمایت مالی کرده و آنها را به جدیدترین سلاح های مسلح کردند و سپس از طریق خاک ترکیه و اردن و لبنان برای ویران کردن و گسستن سوریه وارد این کشور کردند.

سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه اولین سفرش به تهران از زمان آغاز جنگ علیه سوریه بود لذا این سفر نماد اوج پیروزی محور مقاومت بر پیمان متجاوزان تروریستی بود که شکست مفتضحانه و سنگینی در تلاش خود برای سرنگون کردن سوریه و تبدیل آن به یک کشور وابسته و مزدور آمریکا و محاصره و منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای ضربه زدن به ثبات این کشور و فشار به آن برای تن دادن به دیکته های آمریکایی ها و صهیونیست ها متحمل شدند. لذا می توان گفت که این سفر نماد آشکار موفقیت پیمان سوریه و ایران بود که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران برقرار بوده است.

این امری طبیعی است که گفته می شود سوریه عمل راهبردی ایران و متقابلا ایران عمق راهبردی سوریه به شمار می رود. دو کشور نیز به عمق راهبردی مقاومت فلسطین و لبنان تبدیل شده اند و رکن اساسی طرح مقاومت برای آزادسازی فلسطین و منطقه از زیر سلطه استعمار آمریکایی به شمار می روند. این استعمار در پس پرده جنگ های مستقیم و غیرمستقیم و هرج و مرج ویرانگر علیه کشورهای عربی و ایران و ضربه زدن به مسئله فلسطین است.

سفر بشار اسد به تهران بیانگر عمق روابط بین دو کشور و سطح تقدیر بالا از مواضع و صلابت رئیس جمهور سوریه در مقابله با شدیدترین جنگ تروریستی جهانی علیه یک کشور در جهان به شمار می رود. رهبر معظم انقلاب اسلامی این تقدیر را از بشار اسد رئیس جمهور سوریه ابراز داشتند و فرمودند که "جنابعالی با ایستادگی که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به‌وسیله شما قدرت و آبروی بیشتری یافت."

سفر رئیس جمهور سوریه به تهران از این همه پیام و اهمیت برخوردار بود و خشم و نارضایتی و ناامیدی کشورهای عضو پیمان دشمن را به همراه داشت.. این سفر بویژه اندکی بعد از اجلاس مشکوک ورشو انجام شد که پیمان دشمن برگزار و در آن بی فایده برای تشکیل یک جبهه عربی – اسرائیلی – اروپایی علیه ایران تلاش کرد و تشکیل این جبهه به برخی رژیم های عرب محدود شد که بدنبال عادی سازی روابط خود با دشمن صهیونیستی هستند. اینها رژیم های وابسته به واشنگتن هستند که اصلا اختیاری از خود و آزادی تصمیم گیری ندارند. آنچه در اجلاس ورشو به نمایش درآمد؛ چیزی نبود جز نشان دادن ائتلافی که اساسا بین دشمن صهیونیستی و آمریکا و این رژیم های واپس گرای عرب از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت زیرا این ائتلاف شوم در پس پرده سوق دادن و حمایت از صدام برای حمله به ایران برای مقابله با انقلاب اسلامی بود.

سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تهران حاوی همه این علائم و نشانه ها بود. این سفر تاکید می کند که راهبرد مقاومت در مقابله با طرح آمریکا و صهیونیست ها و کشورهای واپس‌گرای عرب موفق و با پیروزیهای متعدد همراه بوده است. این مقاومت هم اکنون برای بهره برداری از پیروزی‌های خود در همه سطوح و همزمان برای مقابله با اشکال متعدد جنگ مدام آمریکایی - صهیونیستی برنامه ریزی می کند.

در حالی که محور مقاومت پیروزیهای راهبردی در سوریه کسب کرده است؛ پیمان دشمن از تنگنا و تبعات شکست و ناتوانی خود در گرفتن ابتکارعمل در میدان رنج می برد. شاهدیم که امپراطوری ترک خورده آمریکا در سایه فروپاشی سلطه یکجانبه خودش بر تصمیم گیری های بین المللی و ظهور موازنه قوای جهانی و منطقه ای جدید در بحران و سردرگمی به سر می برد.

آمریکا در تلاشی شکست خورده برای کاهش تبعات پیروزی محور مقاومت به محاصره اقتصادی ایران و سوریه روی آورده است و در مقابل ما شراکت ایران و سوریه را برای مقابله با این محاصره تحمیلی مشاهده می کنیم. این شراکت در همکاری مشترک برای بازسازی سوریه و اجازه ندادن به کشورهای توطئه گر علیه سوریه جهت شرکت در این بازسازی و جلوگیری از رسیدن این کشورها به هریک از اهداف خود جهت باج خواهی از سوریه در مسئله بازسازی تجلی می یابد.

رهبران سوریه و ایران به خوبی درک می کنند که محافظت از پیروزی نظامی نیازمند موفقیت در نبرد بازسازی و خنثی کردن اهداف محاصره اقتصادی و سیاسی غربی در آن واحد است. بی شک سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه همه این مسائل و همچنین راه‌های مقابله با محاصره و نقشه‌های غرب برای جلوگیری از بهره برداری سیاسی و نظامی سوریه و ایران از پیروزی کسب شده را بررسی کرده است و این نقشه ها به طور قطع حرکت از حالت تدافعی به حالت هجومی را ایجاب می کند تا اگر پیمان دشمن از این سیاست های خود دست نکشد و تسلیم شکیت و معادله های نظامی و سیاسی متولد شده از آن نشود، هزینه نیز بپردازد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.