۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 646447

قیمت نفت برنت امروز با ۳۴ سنت معادل نیم درصد رشد به ۶۵ دلار و ۵۵ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۰۸

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، پس از انتشار گزارشی در مورد کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و در حالی که به نظر می رسد به رغم فشارهای ترامپ، اوپک همچنان سیاست کاهش عرضه را ادامه می دهد، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۵۲ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۲ سنت رسید.

قیمت نفت برنت هم امروز با ۳۴ سنت معادل نیم درصد رشد به ۶۵ دلار و ۵۵ سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا در گزارش هفتگی خود برآورد کرده که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ فوریه با ۴.۲ میلیون بشکه کاهش به ۴۴۴.۳ میلیون بشکه رسیده است.

آمارهای رسمی قرار است اواخر امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

از ابتدای سال جاری بازار نفت تحت تاثیر کاهش تولید های اوپک و متحدانش از وضعیت رو به رشدی برخوردار بوده است. اوپک گفته علیرغم فشارهای ترامپ اقدامات خود به منظور محدود کردن عرضه نفت را ادامه خواهد داد.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالایی ساکسو بانک دانمارک گفت: «قیمت نفت اخیرا افزایش یافته اما این افزایش نه به دلیل رشد اقتصادی و افزایش تقاضا بلکه عمدتا ناشی از کاهش تولید اوپک و متدحانش بوده است.»

به رغم اینها، با توجه به افزایش تولید نفت آمریکا به بالای ۱۲ میلیون بشکه بازار همچنان با مازاد عرضه روبروست. ضمن اینکه به دلیل کند شدن رشد اقتصاد جهانی و بالا رفتن بهره وری در مصرف انرژی در صنایع مختلف رشد تقاضا برای نفت نیز تضعیف شده است.

هانسن افزود :«کاهش تولید های اوپک و متحدانش... تاکنون نتوانسته شکاف موجود بین عرضه و تقاضا را به حدی پر کند که رشد قیمت نفت تداوم پیدا کند.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.