رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آقای شفیعی قول می‌گیرم که اهتمام‌ ویژه داشته باشند تا بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی هاشمی‌نژاد که در محروم‌ترین منطقه مشهد قرار دارد و عمده خانواده شهدا و جانبازان از آن منطقه هستند را در ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری برسانیم.

بهره‌برداری از بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی هاشمی‌نژاد در ابتدای سال ۹۸
به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا دارابی امروز در سومین کنفرانس ملی تحول و نوآوری سازمانی با رویکرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در برج سپید، اظهار کرد: هر سازمانی که بخواهد کار و فعالیت کند و موفق شود، به دو عنصر در بستر خود نیاز دارد. اول نیروی انسانی است که بر اساس نیازها، شاخصه‌ها و تخصص‌ها پذیرش می‌شود و فعالیت می‌کند. دوم منابع فیزیکی و مالی است یعنی مکانی باشد که نیروها فعالیت کنند و همچنین منابع مالی وجود داشته باشد تا اهداف را پیش ببرند.
وی افزود: هر کجا پول باشد، قدرت نیز آنجا است. پول‌های ما دست دکتر نوبخت بوده و اگر بخواهیم نیرو بگیریم ایشان باید مجوز دهند. حوزه سلامت باید تقویت شود. اگر به شاخصه‌های حوزه سلامت نسبت به قبل و بعد انقلاب دقت کنیم، پیشرفت زیادی کردیم. حداقل در زمینه تامین نیروی انسانی پیشرفت کردیم، در تمام زمینه‌ها از جمله فضاهای فیزیکی نیز پیشرفت‌هایی داشتیم.
دارابی بیان کرد: در تمام دولت‌ها کار انجام شده اما اگر فعالیت‌های حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید را در یک کفه ترازو بگذاریم، این ۶ سال سنگینی می‌کند زیرا این روایت پیامبر در دولت تدبیر و امید رونق پیدا کرد که می‌فرمایند "نعمت صحت و امنیت دو اولویت اصلی هستند"، اگر در دولت تدبیر و امید سلامتی جزو اولویت دوم و سوم بود، در دولت‌های گذشته در اولویت ۱۰ به بالا قرار داشت. اولویت به این امر موجب شد که حوزه سلامت خوب بدرخشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت طرح خوبی بود اما با اشکالاتی نیز همراه است، عنوان کرد: این طرح موجب کاهش پرداخت از جیب مردم شد که مردم همواره با آن درگیر بودند و هزینه‌های حوزه سلامت بسیار کمرشکن بود. در این زمینه خوب کار شد. در دانشگاه ما ۳۲۰ هزار متر مربع بازسازی و به همین میزان نوسازی انجام شد. خانه‌های بهداشت شکل گرفت و نیروی انسانی و مالی تامین شد.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد سازمانی متحول شود، باید نیروی انسانی در جای خود بر اساس تخصص خود قرار بگیرد، افزایش کیفیت خدمات و ابتکار و نوآوری داشته باشد، حصارهای سنت‌گرایی را بشکند و بر اساس اهداف پیش برود و در کنار سیاست‌های نظام، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بتواند در جهت پیشبرد اهداف خود از دانش روز سود برده و حوزه خود را به پیش ببرد و سرآمد حوزه‌ها شود که این کار از طریق نیروی انسانی، منابع مالی، آموزش، تکریم ارباب رجوع و پیشبرد اهداف میسر است.
دارابی گفت: ما توانستیم موفقیت‌های بسیار زیادی داشته باشیم، البته با کمبودهای زیادی نیز رو به رو هستیم. درست است که فضای فیزیکی نیاز است اما این ساختمان‌ها بدون تامین نیروی انسانی راه به جایی نمی‌برند. دانشگاه‌ها به تامین نیروی انسانی نیاز دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: ما توانستیم ساختار تشکیلاتی ستادهای دانشگاهی و تشکیلات بیمارستان‌ها را بازبینی و پیش‌بینی کنیم، اکنون در بازبینی و تکمیل دانشگاه‌ها هستیم. این بازبینی نیاز به تامین نیروی انسانی دارد که مسئولان کمک کرده، نیروی انسانی خود را جذب کنند و منابع مالی نیز تامین شود.
وی بیان کرد: علیرغم تمام مشکلات مالی و کمبودهای نیروی انسانی باز هم حوزه سلامت یکی از حوزه‌های پیشرو و موثر در خدمت‌رسانی به مردم است و رضایتمندی مردم بر اساس اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ها بوده است.
دارابی با اشاره به اینکه مشهد در ایام آتی پذیرای بیش از ۸ میلیون نفر زایر در پیک ۲۰ روز آخر سال و اوایل سال جدید است، تصریح کرد: سیاست‌های وزارت‌خانه در جهت ارتقای حوزه سلامت است اما برخی زمان‌ها دانشگاه‌ها را به چالش می‌کشاند. یکی از چالش‌های ما این است که ما ۳۰ میلیون زایر در سال، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین و ۵۰۰ هزار تبعه خارجی داریم که از حوزه سلامت خدمات دریافت می‌کنند، محدود کردن ما کار غیر منطقی و غیر منصفانه‌ای است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: مگر می‌توان به بیماری که از شهر دیگری می‌آید، بگوییم سقف اعتبار ما تمام شده و نمی‌توانیم شما را پذیرش کنیم؟ مشهد شرایط ویژه‌ای در راه ارایه خدمت به مردم خود دارد و باید در بحث تامین منابع مالی، فضاهای فیزیکی و نیروی انسانی ویژه دیده شود زیرا ما خدماتی ارایه می‌دهیم که نه برای خود بلکه برای مردمی که در شهر حضور پیدا می‌کنند، است.
وی خاطرنشان کرد: از آقای شفیعی قول می‌گیرم که اهتمام‌ ویژه داشته باشند تا بیمارستان ۳۲۰ تخت‌خوابی هاشمی‌نژاد که در محروم‌ترین منطقه مشهد قرار دارد و عمده خانواده شهدا و جانبازان از آن منطقه هستند را در ابتدای سال ۹۸ به بهره‌برداری برسانیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.