مسکو و دمشق با صدور بیانیه‌ مشترکی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شدند.

بیانیه مشترک مسکو و دمشق: آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کشورهای روسیه و سوریه با صدور بیانیه مشترکی از آمریکا خواستند تا تصمیم خود برای خروج از این کشور خاورمیانه‌ای را عملی کند.

در بیانیه مشترک نیروهای روسیه و سوریه آمده است: ما آمریکا را که واحدهای نظامی آن به طور غیرقانونی در سوریه مستقر هستند، ترغیب به خروج از این کشور می‌کنیم.

در بیانیه مشترک روسیه و سوریه آمده است: دولت سوریه از اول مارس ۲۰۱۹ در هماهنگی با طرف روسی، کاروان های انسانی را به منظور بازگرداندن آوارگان سوری به محل اقامت دائمی آنها به طور داوطلبانه ترتیب خواهد داد. ورود کاروان به منطقه اشغال شده توسط آمریکا در اطراف پایگاه التنف برای خارج کردن پناهندگان از اردوگاه الرکبان با هماهنگی سازمان ملل انجام خواهد شد.

براساس بیانیه مشترک سوریه و روسیه، حدود ۹۵ درصد از آوارگان الرکبان خواهان ترک این اردوگاه هستند اما آمریکا از خروج آنها جلوگیری می کند و همچنین در خصوص اینکه امکان ترک این اردوگاه وجود ندارد، آوارگان را فریب می دهد و شایعاتی را در میان آنها منتشر می کند که آنها (در صورت خروج از این اردوگاه) با نابودی، بازداشت و سربازی اجباری در مناطق تحت کنترل دولت سوریه روبه‌رو خواهند شد. در بیانیه مشترک سوریه و روسیه تاکید شد همه چیز برای انتقال آوارگان به محل های سکونت دائمی آنها آماده است.

در دسامبر سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد و وعده بازگرداندن سه هزار سرباز آمریکایی را به خانه هایشان داد. رئیس جمهور آمریکا علت این تصمیم را شکست گروه تروریستی داعش اعلام کرد.

حدود ۶۰ هزار آواره در اردوگاه الرکبان در شرایط انسانی بسیار دشواری به سر می‌برند و نیروهای آمریکایی مانع از خروج آنها از این اردوگاه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.