معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ریشه کنی فلج اطفال و بیماری مالاریا در بازه زمانی ۲ ساله در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

در بازه زمانی ۲ ساله، فلج اطفال و بیماری مالاریا ریشه کن می شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رئیسی در همایش معاونان بهداشت دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار کرد: غنی سازی ویتامین D در مواد غذایی با توجه به کمبود این ویتامین در میان مردم از اولویت ها و برنامه های وزارت بهداشت است که این غنی سازی در مواد غذایی شامل روغن، شیر و نان انجام می شود.

وی افزود: در سال های اخیر ۴۲ درصد مرگ و میر ها به دلیل بیماری های قلبی و عروقی بوده است و اگرچه اقدامات خوبی برای کنترل این بیماریها در کشور انجام شده اما راضی کننده نیست.

رئیسی بیان کرد: ارتقای سامانه های پرونده الکترونیک، گسترش خدمات سلامت روانی و اجتماعی، توانمندسازی و راه اندازی تیم های کاهش آسیب اعتیاد، ارتقاء سلامت سالمندان، کاهش مرگ ومیر نوزادان و پیشگیری از چاقی به ویژه در کودکان از دیگر برنامه های آینده معاونت بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیماریابی سل و ویروس «اچ. آی. وی»،   برنامه ریشه کنی فلج اطفال و بیماری مالاریا در بازه زمانی دو ساله از برنامه ها و اولویت های دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۵۰ هزار نفردر کشور خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند که اگر  یک خدمت اضافی در این زمینه حذف شود نقش مهمی در مدیریت هزینه ها و ارتقاء خدمات رسانی خواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در قالب یکپارچه سازی سامانه های بهداشتی همپوشانی دو میلیون و ۵۶۰ هزار دفترچه بیمه در کشور از بین رفته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.