سردار هادیانفر گفت: هدف پلیس فتا در سال ۹۸ کاهش جرایم در فضای مجازی است که بار عمده آن بر دوش مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری است.

کاهش جرایم فضای مجازی، هدف پلیس فتا در سال آینده

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا، در اولین نشست تخصصی مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا و رده‌های متناظر استانی، اظهار داشت: کارشناسان مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری به عنوان دیده بانان فضای مجازی باید با رصد دقیق و صحیح خود فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سایبری سلب کنند و امنیت این فضا را افزایش دهند.

وی با اشاره به تاسیس پلیس فتا در سوم بهمن ماه سال ۱۳۸۹، افزود: عملکرد خوب این پلیس تخصصی با توجه به سن ۸ ساله آن باعث شده که انتظارات از آن بیشتر باشد و این امر می‌طلبد تا در مرکز تشخیص و پیشگیری ازجرایم سایبری تلاش ویژه‌ای کنند تا بستر فضای مجازی را برای مجرمان سایبری ناامن شود.

سردار هادیانفر، با بیان اینکه با توجه به رشد کاربران و توسعه خدمات الکترونیک در تمامی زمینه‌ها شاهد افزایش جرایم سایبری هستیم، ادامه داد: هر چند رشد جرایم سایبری با توجه به این موضوع امر طبیعی و منطقی است اما باید با اقدامات پیشگیرانه این روند رشد را کاهش دهیم و همانگونه که تاکنون نگذاشته‌ایم این روند رشد لجام گسیخته و مهار نشدنی باشد در پی کاهش آن باشیم.

وی وظیفه مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری را در این خصوص بسیار مهم برشمرد و گفت: رصد این فضا برای کاهش جرم باید با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب باشد که علاوه بر تامین امنیت کاربران مانع از فعالیت مجرمانه افراد سودجو باشیم.

رئیس پلیس فتا ناجا یادآور شد: همانگونه که خدمات الکترونیک تا دورترین و کوچکترین روستاها در کشور رسیده باید مباحث مربوط به پیشگیری از جرایم سایبری نیز به دنبال آنها به این مناطق وارد شود و با آموزش شهروندان مانع از به دام افتادن آنها در دام مجرمان سایبری شویم.

سردار هادیانفر با تاکید بر بهره بردن از انواع پیشگیری وضعی و اجتماعی به روسای تشخیص و پیشگیری استان‌ها، توصیه کرد: حتما برای پیشگیری اجتماعی از تمامی ظرفیت های موجود در کشور مثل رسانه‌ها، سرمایه‌های اجتماعی و... استفاده و آموزش‌های خود را گسترده و تخصصی و قابل درک برای شهروندان کنند تا هر کسی با هر سطح اطلاعات و دانش بتواند از آنها استفاده کند.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه در بحث پیشگیری از جرایم سایبری باید با دید استقرایی تلاش کرد و از جزء به کل رسید، افزود: لذا در امر آموزش به  شهروندان باید با توجه به جزئیات مسائل و مشکلات شهروندان و کاربران، مباحث مربوط به پیشگیری را پیش برد تا امنیت در فضای مجازی فراگیر شود.

وی همچنین تاکید کرد: پیشگیری وضعی فراموش نشود و با دشوار کردن نحوه ارتکاب جرم و کاهش جاذبه‌های ارتکاب آن در این فضا به دنبال ایجاد امنیت کاربران و شهروندان باشید و از ظرفیت تمام دستگاه‌ها که در این امر می‌توانند شما را یاری رساند، استفاده کنید.

رئیس پلیس فتا ناجا در پایان با بیان اینکه هدف ما در سال ۹۸ کاهش جرایم در فضای مجازی است، تاکید کرد: بار عمده این هدف بر دوش مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری است که باید تلاش شود با دیده بانی دقیق، درست و انتقال گزارش های صحیح به دیگر مراکز پلیس فتا این هدف محقق شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.