قهرمان جام ملت های آسیا در تصمیمی جالب از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اردوی تدارکاتی و بازی های فیفادی ماه مارچ ۲۰۱۹ را کنسل کرد.

مرخصی دو هفته ای عمومی؛ قطر نوروز فوتبال ندارد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، قطر برای اولین بار توانست عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در امارات را بالای سر ببرد. از همین رو نگاه ها به این کشور که قرار است میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را نیز برعهده داشته باشد به عنوان یکی از غول های جدید فوتبال قاره کهن تغییر یافت تا جایی که همه در انتظار بازی های تدارکاتی جدید قهرمان آسیا در فیفادی های ماه مارچ بودند.


در همین گیر و دار روزنامه الرایه با انتشار گزارشی کامل مدعی شد برخی منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال این کشور از لغو اردوی آماده سازی عنابی ها و بازی های دوستانه در ماه مارچ ۲۰۱۹ خبر داده اند. به نوشته این روزنامه تصمیم به لغو این اردو برمی گردد به استراحتی که ستاره های عنابی به آن نیاز داشتند همین طور مرخصی دو هفته ای به فیلیکس سانچس اسپانیایی بعد از نزدیک به دو سال کار فشرده برای آماده سازی قطر.


در گزارش الرایه آمده است:«فدراسیون و معاونت کمیته تیم های ملی به این نتیجه رسیدند اردوی تدارکاتی و بازی های دوستانه ۱۸ تا ۲۶ مارچ را لغو کنند. این تصمیم در پی استراحت دادن به ملی پوشان به خاطر تلاش های مستمر از آگوست گذشته در راه حضور در جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ گرفته شده است. قهرمانی در آسیا آن هم با برگزاری ۷ بازی متوالی در کمتر از یک ماه اوج شاهکار عنابی ها بود».


الرایه همچنین مدعی شد فیلیکس سانچس بعد از تلاش گسترده از جولای ۲۰۱۷ به مدت نزدیک به دو سال مرخصی و استراحتی نداشت از همین رو این تعطیلی اردوها به او و دستیارانش نیز اجازه داد تا به مدت دو هفته به استراحت برود و در کنار خانواده اش در اسپانیا باشد. این مرخصی اواسط ماه مارچ به پایان رسیده و سانچس به دوحه بازخواهد گشت تا برنامه های تیم برای حضور در کوپاآمریکا را نظارت کند.


لغو اردوی تیم ملی قطر در ماه مارچ با تعطیلی لیگ ستارگان بعد از هفته هجدهم به مدت سه هفته همراه خواهد بود تا در این مدت بازیکنان خارجی شاغل برای همراهی تیم های ملی خود در فیفادی ماه مارچ مشکلی نداشته باشند ضمن این سه نماینده قطر در لیگ قهرمانان آسیا(السد، الدحیل و الریان) بدون فشار خاصی به مصاف رقبای خود از اواخر اسفند تا اواسط فروردین ماه بروند.


در این گزارش آمده است:« با وجود اهمیتی که دو بازی تدارکاتی ماه مارچ داشت با توجه به این که قطر ۱۷ بازی تدارکاتی و رسمی در ماه های گذشته برگزار کرد و خستگی شدیدی ستاره های عنابی را فراگرفت فدراسیون فوتبال ریسک لغو اردوی پیش رو را به جان خرید به این امید که در فیفادی بعدی بتواند بازی های تدارکاتی ارزشمندی قبل از ورود به کوپاآمریکا برگزار کند که یکی از مهم ترین بازی ها رویارویی با برزیل میزبان کوپا در ریودوژانیرو خواهد بود . علاوه بر این یک بازی بزرگ دیگر هم در حال برنامه ریزی است تا قهرمان آسیا با آمادگی کامل گام به کوپاآمریکا بگذارد».


قطر امیدوار است بعد از قهرمانی در آسیا امیدوار است با درخشش در بازی های تدارکاتی جون ۲۰۱۹ همین طور کوپاآمریکا بتواند جایگاهی بهتر از ۵۵ دنیا را برای خود در سال های منتهی به میزبانی جام جهانی و جام کنفدراسیون ها ترسیم کند از همین رو استراحت دادن به ستاره های این کشور در یکی از فیفادی ها تصمیمی کلیدی برای آنها بود . قطر در گروه دوم با آرژانتین، کلمبیا و پاراگوئه هم گروه است و این بازی ها می تواند آنها را به اهداف خود در رنکینگ برساند.


به این ترتیب در روزهایی که اردوی تیم ملی ایران به عنوان تیم اول رنکینگ آسیا در هاله ای از ابهام و در آستانه تعطیلی قرار دارد می توان از لغو اردوی تدارکاتی قهرمان آسیا آن هم به دلایل متفاوت نسبت به ایران را اتفاق بزرگی در فوتبال آسیا دانست. ایران به دلیل مشکلات عدیده مالی همین طور فشردگی بازی های باشگاهی در آستانه لغو اردو قرار دارد اما آن سو قهرمان آسیا تنها به خاطر استراحت به ستاره ها و تدارک برای حضور موفق در کوپاآمریکا و بازی های تدارکاتی بزرگ در خردادماه مثل رویارویی با برزیل تصمیم به لغو اردو گرفته است.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.