حجت الاسلام بهرامی از کاهش ٢٣ درصدی جرایم در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: نیروهای مسلح عزیزترین نیروها در پیش ما هستند.

 کاهش ۲۳ درصدی جرائم در نیروهای مسلح

به گزار گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در اولین همایش حقوقدانان نزاجا و نقش آن‌ها در ارتقاء توان رزمی، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) و امیرالمومنین (ع) پیوند بین نبوت و امامت هستند و اگر حضرت زهرا (س) نبود این حلقه مفقود می‌شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در سخت‌ترین شرایط به دنیا آمد و دو سال قبل از اینکه شعب ابی طالب محاصره شود به دنیا آمد. پس از دو سالگی بنا شد که پیامبر (ص) به سمت مدینه هجرت کند.

وی افزود: تا اینکه به خواستگاری حضرت زهرا (س) عده‌ای آمدند، اما وقتی امیر المومنین (ع) آمد حضرت زهرا (س) سکوت کرد که پیغمبر فرمود: سکوت او رضایت است و من هم به این امر راضی هستم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه به اشاره به و جود عشق در زندگی امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س) گفت: زندگی این دو بزرگوار سراسر از عشق و محبت بود. ولایتی که ما داریم اول آن ولایت اکبر از خدای متعال است و دراین زندگی خدا حاکم بود لذا عشق هم حاکم بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارتقا توان رزم جز راهبردهای لاینفک یگان های نظامی است گفت: این به معنای این است که جایگاهمان بالاست، اما باید روز به روز بالاتر ببریم و کاری کنیم که جایگاه خود را به رخ دشمن بکشیم و ما باید روی پای خودمان بایستیم.

وی با بیان اینکه منافقین به دنبال انحلال ارتش بودند بیان کرد: امام (ره) از همان اول انقلاب اسلامی به مردم و به خصوص نظامیان اعلام کرد که این ارتش، ارتش اسلامی و دین است، شعار منافقین انحلال ارتش بود، اما بدنه ارتش اگر متدین نبود انقلاب اصلا پیروز نمی شد.

وی افزود: اینکه ما باید روز به روز دنبال ارتقا توان رزمیمان باشیم جز راهبردهای مهم تعریف شده در این همایش است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با تبیین جایگاه واحدهای حقوقی در این خصوص اظهار کرد: در این زمینه قانون، ریل حرکتی ما است و باید تصمیم سازی درست برای مسئولان و همه و همه را باید به جهاز قانون تجهیز کنید و برای فرماندهی تصمیم سازی صحیح قانونی به دست شماست و لازمه آن این است که از این همایش مطلبی صید کنید و به واحدهایتان بروید و مشغول شوید و از ریل و جاده نباید خارج شد.

بهرامیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه هایی دارند و فرمودند که در تمام امور باید صرفه جویی کنیم؛ مردم باید به من و شما اعتماد داشته باشند و آن قانون را باید خوب یاد بگیریم و به دیگران نیز خوب یاد بدهیم که خروجی عمل به قانون عدالت است.

وی خطاب به حاضرین گفت: توان جوانیتان را باید بگذارید بر اینکه راه و ریل قانونی را برای کسانی که در صف هستند صاف کنید، امروز حفاظت ما باید در خدمت توان رزم باشد و واحدهای حقوقی، بازرسی، تدارکات و پشتیبانی ما و همه و همه باید همراه آن کسی باشد که دستش روی ماشه است و با آن فرماندهی باشد که می خواهد با دید خود دشمن را منکوب کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هنر ما باید این باشد که بتوانیم افراد را اصلاح کنیم چرا که واحدهای حقوقی برای تامین عدالت و حل اختلاف تشکیل شده اند بنابراین در عملکرد خود باید اساس و بنیاد تشکیل خود را در نظر داشته باشند، اولین موضوع این است که ما به جایگاهمان توجه کنیم و موضوع بعدی این است که در این جهاد قدم محکم برداریم و سختی‌ها را باید تحمل کنیم و ابتکار و خلاقیت به خرج دهید و با افراد دارای فکر بحث کنید و آن‌ها را در کار بیارید.

وی ادامه داد: اگر محکم حرکت کنید بدانید که دعای رسول اکرم(ص) پشت سرماست لذا باید تامین عدالت و حل اختلاف را در نظر داشته باشیم و آموزش‌ها را در واحدها بالا ببریم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه بیان کرد: پیشگیری کار اساسی من و شماست و این گونه مراجع مهم‌ترین نقش را در تحقق اهداف حقوقی سازمان‌ها دارند، از طرفی باید ارتباطمان را با عالم بالا محکم کنیم و از خدا بخواهیم؛ توکلتان به خدا باشد و تدبیرتان در آموزش باشد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه ضمن تشریح اصول محاکم بر امور حقوقی در نیروهای مسلح اظهار کرد: قانونمداری، شایسته محوری، دلسوزی نسبت به بیت المال، به موقع عمل کردن، دفاع مستند و مستدل، نظارت مستمر و موثر و معتمد بودن از اصول حاکم در این زمینه است.

وی اضافه کرد: هیچ سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی نیست و امروز جایگاه نیروهای مسلح به نحوی است که وقتی اسرائیل کشور ما را تهدید می کند مقام معظم رهبری گفتند که تل آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: وظیفه مسئولان و فرماندهان این است که ارتباط چهره به چهره با تمام نیروها و حتی سربازان داشته باشند.

وی در ادامه از کاهش ٢٣ درصدی جرایم در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: نیروهای مسلح عزیزترین نیروها در پیش ما هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.