معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای را جزو اولویت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.

توسعه کشت گلخانه‌ای در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در گردهمایی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی استان‌های سراسر کشور در مشهد اظهار داشت: بهره‌وری رمز موفقیت در رشد و توسعه بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در تولید کشور است و امروزه کشور بیش از پیش نیاز به همکاری ما دارد و با توجه به شرایط سختی که پیش آمده باید بیشتر تلاش کنیم؛ افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف و توجه به مدیریت مصرف آب محور برنامه‌ریزی‌های بخش باغبانی محسوب می‌شود.
وی افزود: موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از کمبود آب را باید با مدیریت صحیح کنترل کرده و با تمام وجود بر افزایش میزان بهره‌وری متمرکز شویم.  
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش کشاورزی سرمایه انسانی به عنوان مهمترین دارایی مهم تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: باید با به‌روز شدن دانش در میان نیروهای فعال نسبت به افزایش بهره‌وری و مدیریت شرایط سخت اقدام نماییم و معتقدیم که حوزه باغبانی و گلخانه‌ها جزو حوزه‌های بسیار مهم و کلیدی بوده و طبق تاکید وزیر جهاد کشاورزی باید به سرعت و به شکل مستمر نسبت به توسعه آن اقدام شود.  
طهماسبی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون نهال در کشور جابه‌جا می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه باغبانی در بحث هرس بوده و باید با دانش کارشناسان و مهندسان نسبت به آگاه‌سازی باغداران و نیز رفع ایرادات کاری آن‌ها اقدامات مقتضی را صورت داد و معتقدیم که با هرس به‌موقع می‌توانیم موجب افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بهره‌وری در باغ‌ها بشویم.  
وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی فرصت درآمدی و اشتغال خوبی را فراهم آورده تاکید کرد: فعالیت ستاد گیاهان دارویی بسیار مطلوب است و رونق و توسعه این بخش یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار معاونت امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.