شهردار مشهد گفت قفل بولوار نماز جز با تلاش همه ذی‌تفعان باز نمی‌شد.

قفل «نماز» جز با تلاش همه باز نمی‌شد/ بازگشایی اراضی پادگان به روی مردم
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی صبح امروز در آیین بازگشایی فاز نهایی بولوار نماز، اظهار کرد: واقعیت این است که افتتاح بولوار نماز تنها افتتاح یک بولوار نیست، بلکه سرآغاز یک اتفاق شهری است که با همت همه به دست آمده است. همه در آن شریک بوده‌اند و بسیاری از افراد از شهرداران دوره‌های گذشته هر کدام به سهم خود بنا به صلاح‌دیدی که داشتند تلاش کردند. هم‌چنین شوراهای اسلامی شهر و مسئولان دولتی همه تلاش کردند و در یک همکاری به یک نتیجه‌ای رسیدیم که تنها برنده آن مردم شهر هستند.
وی ادامه داد: اگر امروز بولوار نماز افتتاح می‌شود و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند، مسیرها کوتاه می‌شود، بزرگراه کلانتری خلوت می‌شود، خانه‌هایی که قرار بوده برای بزرگوارانی در این مسیر قرار بوده ساخته شود، احداث می‌شود و... ۱۰ درصد آن چیزی است که به همت بزرگواران در راه و شهرسازی، استانداری، وزارت‌خانه‌ها و مدیریت شهری اتفاق می‌افتد و مردم باید آن را بدانند.
کلایی تصریح کرد: ما سال‌هاست – از سال ۱۳۴۳- قدردان کسانی هستند که پارکی ۷۲ هکتاری به نام ملت را پایه‌گذاری کردند. این در حالی است که فضای سبز پارک اصلی اراضی پادگان و میدان تیر نیز دقیقاً ۷۲ هکتار است. یعنی پارکی ۷۲ هکتاری با درختان قدیمی و فضای بسیار خاطره‌انگیز تقدیم شهر خواهد شد که اتفاق بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه فضاها و سوله‌های قدیمی که شاید بیش از ۱۰۰ ساله از ساخت آن‌ها می‌گذرد تبدیل به موزه‌های شهر مشهد خواهد شد، مسیرهای میانی آن بازگشایی شده و از ترافیک هسته میانی شهر کاسته خواهد شد، فضاهای بهداشتی و درمانی تحویل شهر می‌شود -اگر بتوانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می‌تواند قفل عارف و پرستار را باز کند- اتفاق بسیار مهمی است و هنوز یک راه طولانی داریم.  
شهردار مشهد بیان کرد: این افتتاح برای همه ذی‌نعفان شامل شهرداری، ارتش، آستان قدس رضوی، راه و شهرسازی، استانداری و مانند آن‌ها نقطه آغازی است که دست در دست هم دهیم و این پارک ۷۲ هکتاری را تحویل شهروندان مشهد دهیم.  
وی افزود: هم‌چنین امیدوارم فضا برای همه کسانی که در این مناطق می‌خواهند اقدام به ساخت‌وساز کنند آماده شود و اراضی در خدمت شهر قرار گیرد و این آغاز یک مسیر است.
کلایی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، بیان کرد: امیر آذریان از دل پر خود نسبت به موضوعاتی گفتند. وظیفه دارم از تمام زحمات و دغدغه‌هایی که مسئولان گذشته داشتند تشکر کنم. در هر حال، هر فردی بنا بر صلاح دید خود و میثاقی که نسبت به دفاع از حقوق مردم بستند، اعمال نظرات خود را کرده است. این‌که برآیند آن امروز در خدمت شهر قرار می‌گیرد خیر و مبارک است.
وی با بیان این‌که «امروز را باید سرآغازی برای اتفاقات بزرگ قرار دهیم»، اضافه کرد: شهادت می‌دهم مجموعه سلسله مراتب ارتش در این مدت تمام تلاش خود را برای این‌که امروز به این جا رسیدیم انجام داده‌اند و من شهادت می‌دهند در این سه ماه که من حضور دارم همه تلاش کردند و این قفل جز با تلاش همه باز نمی‌شد.
شهردار مشهد گفت: امروز می‌توانیم به مردم مشهد وعده فضاهای عمومی که در مرکز شهر قرار می‌گیرد را بدهیم. این در واقع هدیه گذشتگان ما در ارتش و آستان قدس و مدیریت شهری است که به مردم تقدیم خواهد شد. نتیجه این کار ارزش این فرآیند چندین ساله را داشته است.
وی همچنین در خصوص رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌ها نیز با توجه به مسئولیتی که بر عهده آنان است که منافع مردم شهر را باید تامین کنند پیگیر این برنامه ها باشند و منافع آن برای مردم اعلام کنند. چراکه نگرانم خروجی شورای عالی شهرسازی و معماری احجاف شود. خروجی چیزی است که در اختیار شهر قرار گرفته است و تمامی این ذی نفعان همه کمک کردند که در اختیار شهر قرار گیرد.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.