عبدالهاشم حسن‌نیا گفت: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز در راستای ایجاد ترددهای یکسر خالی حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش حداقل ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با محوریت هماهنگی سفرهای نوروزی اظهارداشت:  حدود ۳۴۰۰ نقطه پر حادثه در جاده‌های کشور داریم که ۱۵۰۰ نقطه رفع شده و بقیه آشکارسازی شده است.

*نرخ های جدید از ۲۵ اسفندماه

وی درباره قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز اظهارداشت: در راستای جبران تردد یک سر خالی قیمت بلیت‌ها حداقل ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که از ۲۵ اسفندماه این نرخ‌ها اعمال می‌شود.

*در ماه‌های اخیر لاستیک به وفور وارد کشور و ساخته شده

وی با بیان اینکه قیمت یک دستگاه اتوبوس افزایش یافته و تا ۱.۵ میلیارد تومان هم رسیده است، اظهارداشت: در خصوص تأمین لاستیک مشکلی نداریم، در ماه‌های اخیر لاستیک به وفور وارد کشور و ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹۰ درصد مسافرت‌ها در کشور توسط ناوگان جاده‌ای انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال سفرهای زیارتی و سیاحتی افزایش می‌یابد ضمن آنکه در سال جاری یک میلیون وسیله نقلیه شخصی افزایش پیدا کرده و موجب افزایش تقاضای سفرهای خانوادگی می‌شود.

حسن‌نیا افزود: در راستای خدمات‌دهی بهتر در ایام نوروز، ارتقاء سطح جاده‌ها و بهسازی کیفیت آنها در زیرساخت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حوزه ناوگان هم بر قیمت‌ها کنترل خاص داریم تا از سقف مجاز معین شده بالاتر نرود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی در ایام نوروز خدمات زیادی به مسافران می‌دهند که تلاش می‌کنیم بر خدمات آنها نظارت کنیم.

*امدادخودرو باید به وزارت راه برگردد

وی بر ساماندهی امداد خودروها تأکید کرد و گفت: این کار تخصص سازمان راهداری است در حالیکهامدادخودرو امروز تحت حاکمیت وزارت صنعت قرار دارد در حالیکه باید به وزارت راه و شهرسازی برگردد.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: حدود ۲ هزار دستگاه ناوگان امداد خودرو در جاده‌های کشور فعال هستند اما میزان شکایتی که از آنها می‌شود رقمی بسیار زیادتر از این میزان است که نشان از مشکلات آنها دارد که امیدواریم در سال آینده ساماندهی امداد خودروها تعیین تکلیف شوند و تحت مدیریت واحد و سیستم هوشمند قرار گیرند.

وی ادامه داد: طرح نوروزی از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد. ضمن آنکه با توجه به بارندگی‌های امسال بخشی از سطح جاده‌ها و آسفالت‌ها تخریب شده که باید بهسازی شود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آشکارسازی نقاط پرحادثه با تأمین اعتبار انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.