خراسان شمالی-محمد درویش گفت: خراسان شمالی نتوانسته است از ثروت آب برای درآمدزایی بهره داشته باشد.

خراسان شمالی باید در انتظار فرونشست های زمین باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی، محمد درویش دبیرسیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری در همایش بحران آب و توانمندی جوامع محلی در بجنورد، به مشکلات و بحران های آبی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: بر اساس برخی پژوهش ها، در شهرستان شیروان سطح آب زیر زمینی سالانه سه و نیم متر کاهش می یابد و این رقم، بسیار بالا و وحشتناک است.

وی افزود: در یکی از دشت های استان فارس شاهد فرونشت های زیاد زمین بوده ایم و به نظر می رسد مردم خراسان شمالی هم باید خود را برای فرو نشست زمین آماده کنند که بسیار نگران کننده است.

دبیرسیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: البته تاکنون پدیده فرو نشست نگران کننده در این استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ۷/۱درصد از وسعت کشور را دارد و به همین میزان آب قابل استحصال کشور را به خود اختصاص داده است گفت: میزان آب قابل استحصال در خراسان شمالی ۴/۱ میلیارد متر مکعب و در استان یزد ۹۰۰ میلیون مترمکعب است اما استان یزد به لحاظ درآمد سرانه در میانه جدول استان های کشور و خراسان شمالی در انتهای جدول است.

دبیر سیاست محیط زیست در مرکز بررسی های راهبردی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: خراسان شمالی نتوانسته است از ثروت آب برای درآمدزایی بهره داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.