برگزیدگان چهارمین جشنواره مد و لباس فجر در مشهد با شعار پوشاک خراسانی، اصالت ایرانی معرفی شدند.

پوشاک خراسانی، اصالت ایرانی/معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره مد و لباس فجر در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم چهارمین جشنواره مد و لباس فجر در مشهد گفت: پوشاک خراسانی، اصالت ایرانی، که شعار چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مشهد است به وضعیت سبک زندگی ایرانی - اسلامی در خراسان اشاره دارد.

وی افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مطالباتی که جوانان نسبت به وضعیت پوشاک دارند، بهترین کمک به آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان دادن زیبایی‌های فرهنگ ایرانی - اسلامی و حمایت از فکر جوان ایرانی در راه به ثمر رسیدن ایده‌های زیباشناسانه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کارگاه‌های عملی 'ایده تا اجرا' بخش متمایز چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مشهد بود که در آن به توانمندی‌های درونی جوانان و بازار گسترده مصرف پوشاک توجه ویژه‌ای شد.

محمد رضا محمدی دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مشهد نیز در این مراسم گفت: این جشنواره از چهارم تا هشتم اسفندماه در محل هتل میثاق مشهد در سه بخش مجلسی، کارگاه ایده تا اجرا و اجتماع برگزار شد.

وی افزود: ۳۴۰ اثر از طراحان مد و لباس خراسان رضوی در چهارمین جشنواره مد و لباس ارائه شد که از این تعداد ۹۴ اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافت.

دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مشهد اظهار داشت: مسابقه ایده تا اجرا، بخش ابتکاری این دوره از جشنواره بود که در زمینه طراحی، الگوسازی و دوخت لباس در سطح هنرجویان هنرستان‌های دخترانه استان به منظور کشف استعدادهای جوان و شناسایی طراحان مد و لباس حوزه دانش آموزی برگزار شد.

محمدی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای جشنواره مد و لباس شناسایی طراحان و ارائه طرح‌هایی است که ضمن معرفی آن‌ها به عنوان مد روز می‌توان بستر کارآفرینی و اشتغال را هم فراهم کرد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته سال آینده هر فصل یک نمایشگاه مد و لباس در مشهد برگزار می‌شود و مجموعه دستاوردهای این نمایشگاه‌ها در قالب پنجمین جشنواره مد و لباس در دهه فجر به نمایش و رقابت گذاشته شود.

دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس فجر مشهد ادامه داد: طی تعاملی که با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام گرفته برای سال تحصیلی آینده تغییر چشمگیری در لباس فرم دانش آموزان ایجاد خواهد شد.

در پایان این مراسم نفرات  برتر در سه بخش اجتماع، مجلسی و کارگاه از ایده  تا اجرا معرفی و از آنان قدردانی شد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.