خراسان جنوبی _امیر سلیمانی رباطی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بشرویه گفت : از آغاز مهرماه سال جاری تا کنون بیش از سه هزار مسافروگردشگر داخلی و خارجی در خانه های بومگردی بشرویه اقامت و بازدید کرده اند

بازدید و اسکان بیش از سه هزار گردشگر از خانه‌های بومگردی بشرویه در شش ماهه دوم سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,سید امیر سلیمانی رباطی رئیس اداره میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری بعد از ظهر امروز در نشست اعضای کمیته خدمات سفر که با حضور متولیان بخش خصوصی و مدیران اقامتگاههای بومگردی و گردشگری و در محل دفتر کار این اداره برگزار شد ؛گفت: شهرستان بشرویه به لحاظ سبقه تاریخی و وجود آثار و اماکن باستانی که قدمت برخی از این آثار به دوره اشکانیان می رسد ؛ظرفیت های بسیار خوبی برای جذب مسافر و گردشگر را دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

 وی گفت : با آماده سازی خانه های بومگردی در شهر بشرویه و ارسک و تعدادی هم در روستاهای نزدیک به مراکز شهر از آغاز مهرماه تا کنون توانسته است بیش از سه هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را پذیرایی کند.

 سلیمانی یاد آور شد : پیش بینی می شود در ایام تعطیلات نوروز و شروع مسافرت های نوروزی بتوانیم زمینه اسکان مسافران در خانه های بومگردی را تا ده هزار نفر فراهم کنیم .

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بشرویه همچنین اظهار داشت : برای ایام تعطیلات نوروزی از هم اکنون کتابچه سفر و راهنمای مسافران و گردشگران و همچنین تابلو وبنر های ویژه معرفی محله های گردشگری شهرستان بشرویه آماده شده ؛که در محل مجتمع رفاهی امام رضا (ع) در مسیر جاده بشرویه به طبس و همچنین مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در مسیر جاده بشرویه به فردوس نصب و بین مسافران توزیع خواهد شد .

سلیمانی با اشاره به راه اندازی کمپ گردشگری در منطقه کویر هم گفت : کویر زیبای شهر بشرویه با توجه به فاصله نسبتا نزدیکی که با مرکز شهر دارد ؛و وجود تپه های ماسه بادی فرصت بسیار خوبی برای جذب مسافر و گردشگر را فراهم می آورد ؛که در این زمینه با ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کویر قطعا آمادگی بیشتری برای خدمات دهی به مسافران و گردشگران فراهم خواهد شد .

 در این نشست بر رفع مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه در پیچ اصفاک,نصب تابلوهای راهنمای مسافر و گردشگر , معرفی محله ها و اماکن تاریخی ,توزیع کتابچه سفر و مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی تیم راهنمای گردشگری تاکید شد .

/ انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.