۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 646641

ثبت نام در کاروان‌های حج ۹۸ از امروز آغاز شد.

ثبت نام حج سال ۹۸ آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، ثبت نام در کاروان‌های حج ۹۸ از امروز (جمعه، ۱۰ اسفندماه) آغاز شد و دارندگان فیش حج تا ۳۰ بهمن‌ماه سال ۸۵ می‌توانند در کاروان‌های حج ۹۸ ثبت نام کنند. این اولویت‌ها فقط ۵ روز برای نام نویسی مهلت دارند و اگر کاروان‌ها خالی بماند، سازمان حج و زیارت اولویت‌های بعدی را فرا می‌خواند.

علی رضا رشیدیان، رئیس این سازمان گفته که اولویت بعدی تا ۱۵ اسفندماه سال ۸۵ است که برای تکمیل ظرفیت فراخوانده خواهند شد.

سازمان حج و زیارت تا کنون هزینه دقیق حج ۹۸ را اعلام نکرده، اما رشیدیان اظهار کرده که تلاش‌های فراوانی برای مدیریت قیمت حج ۱۴۴۰ (۱۳۹۸) انجام شده که خوشبختانه این زحمات با حمایت ریاست محترم جمهور و معاون محترم اول رئیس جمهور و ریاست شورای عالی حج و زیارت و اعمال سیاست‌های انقباضی با حمایت نماینده محترم، ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهی همگان به بار نشست تا حج آینده را ان شاء الله با قیمت مناسبی برگزار کنیم.

وی تأیید کرده که دولت با تأمین ارز به نرخ ۷ هزار تومان برای حج ۹۸ موافقت کرده است؛ که با توجه به هزینه ارزی اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، هر نفر بین ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار، قیمت ارزی سفر حج ۹۸، مبلغی در حدود ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان می‌شود که هزینه ریالی نیز به آن اضافه خواهد شد. برآوردهای اولیه بر این است که قیمت سفر حج ۹۸، مبلغی در حدود ۲۵ میلیون تومان شود.

رشیدیان قیمت نهایی حج را به قطعی شدن قراردادهای بخش هوایی، منوط دانسته است.

با این حال سازمان حج و زیارت اعلام کرده که برای تسهیل در پرداخت زائران حج تمتع سال ۱۳۹۸، هزینه این سفر در دو قسط دریافت خواهد شد که قسط اول مبلغ ۱۵ میلیون تومان (به علاوه اصل مبلغ ودیعه و سودهای تعلق گرفته به آن) همزمان با ثبت‌نام در کاروان‌ها دریافت می‌شود و زمان دریافت قسط دوم هم بعداً اعلام خواهد شد. قطعی شدن ثبت نام به انجام معاینات پزشکی و پرداخت قسط دوم هزینه سفر منوط خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.