عباس گودرزی گفت: اجرایی کردن «اینستکس » به تصویب «FATF»نوعی باج خواهی است.

نماینده مردم بروجرد: "اینستکس" باج‌خواهی اروپایی‌ها از ایران است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، عباس گودرزی عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد کانال ویژه مالی از سوی اروپایی‌ها اظهار داشت: طرف‌های اروپایی ابتدا وعده ایجاد یک کانال مالی تحت عنوان «spv»را مطرح کردند و پس از آن کانال دیگری موسوم به «اینستکس» را مطرح و عنوان کردند که همکاری‌های اقتصادی خود را در حوزه‌های مختلف با ما ادامه خواهند داد، اما به هیچ‌کدام از طرح‌ها خود عمل نکردند.

وی افزود: اروپایی‌ها به تعهدات قبلی خود نسبت به ایران در قبال بر ما عمل نکرده بودند که ما در حال حاضر بخواهیم به آنها برای اجرایی شدن کانال مالی اعتماد کنیم.

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه ما به تعهدات‌مان در برجام عمل کردیم، ادامه داد: در مقابل کشورهای ۱+۵ به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نماندند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تأکید بر اینکه ما نباید معطل بمانیم و ببینیم اروپایی‌ها برای حل مشکلات ما چه خواهند کرد، اضافه کرد: کانال مالی «اینستکس» هیچ آورده ویژه‌ای برای ایران نخواهد داشت و از این طریق می‌توانند تمام مبادلات مالی ما را رصد کنند.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها در قالب بازی در زمین آمریکایی‌ها، نه تنها منافع ما را تأمین نمی‌کنند، بلکه با آمریکایی‌ها برای تکمیل پروژه فشار حداکثری بر ایران همکاری می‌کنند.

گودرزی با اشاره به اظهارات مسئولان اروپایی مبنی بر مشروط کردن اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا به تصویب «FATF» تأکید کرد: اجرایی کردن «کانال مالی اینستکس» به تصویب «FATF» نوعی باج‌خواهی اروپایی‌ها است.

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.