مقارن با ایام میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر؛ به همت نیک اندیشان فعال در کمپین «آرزوهای قشنگ» پنج هزار و دویستمین آرزو در حاشیه شهر مشهد برآورده شد.

برآورده شدن پنج هزار و دویستمین آرزو در حاشیه شهر مشهد

سمیرا شاهوردی، مؤسس این کمپین با اشاره به روند تحقق این آرزو به قدس می‌گوید: در ماه‌های گذشته طی تماس‌هایی که با این کمپین انجام شد، دریافتیم که منزلی مسکونی در انتهای خیابان کوشش دچار حادثه آتش‌سوزی شده که به دنبال همین واقعه نیز دو فرزند ۱۴ ساله و چهار ساله این خانواده جان خود را از دست دادند. این درحالی بود که پدر خانواده که کارگر ساده‌ای محسوب می‌شد نیز توان بازسازی ساختمان مزبور را نداشت.

 به این ترتیب در هفتم مهر سال‌جاری، فعالان «کمپین آرزوهای قشنگ» آغاز به بازسازی این ساختمان کردند که با وجود تمایلی که برای اتمام زودهنگام این پروژه داشتیم، اما به دلیل تراکم برنامه‌های کشوری این کمپین؛ روند اتمام پروژه یاد شده قدری طولانی شد. به هر روی خشنودیم که توانستیم مصادف با روز مادر این خانه مسکونی را آماده و به بهره‌برداری برسانیم تا از این طریق قدری از اندوه مادر داغدار این خانواده را تسکین دهیم.

وی می‌افزاید: در این پروژه برای بازسازی منزل یادشده با زیربنایی حدود۸۵ متر و تهیه وسایل و ملزومات زندگی این خانواده، ۵۵ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین هرگونه مشارکتی که برای تحقق این آرزو صورت گرفته از ۱۰۰۰ تومان تا چند میلیون تومان همه از سوی مردم نیک‌اندیش بوده و هیچ نهاد و ارگانی حمایت و یا مشارکتی نداشته است. به این ترتیب ۷۰ درصد از کمک‌های مردمی جهت بازسازی این بنای مسکونی نقدی بوده و دیگر حمایت‌ها در قالب اهدای ملزومات زندگی و کمک به تهیه مصالح ساختمانی و سایر نیازمندی‌ها انجام شده است.

شاهوردی که این روزها با عنوان «مادر آرزوها» شناخته می‌شود در ادامه خاطرنشان می‌کند: برای اجرای این پروژه تنها سه درصد مشارکت‌های مردمی به خراسان رضوی مربوط می‌شد. چنان که علاوه بر همراهی چشمگیر هموطنانمان از گوشه و کنار کشور؛ از خارج کشور نیز حمایت‌ها و مساعدت‌هایی را برای تکمیل این ساختمان دریافت کردیم.

 وی با اشاره به اثرگذاری این مقوله در فضای مجازی، تأکید می‌کند: «کمپین آرزوهای قشنگ» صفحات متعددی در شبکه‌ها و فضای مجازی دارد که بسیار مورد استقبال واقع شده است. در زمینه بازسازی و ساخت این پروژه نیز از طریق همین صفحات نیکوکاران بسیاری با ما مرتبط شدند.

 شاهوردی همچنین تصریح می‌کند: «کمپین آرزوهای قشنگ» همواره تأکید دارد برای این مسئله از حمایت‌های نهادهای مختلف بهره‌مند نشود، چراکه با تقویت و گسترش روابط با دستگاه‌ها و سازمان‌ها؛ شائبه و تردیدهایی ایجاد می‌شود که می‌تواند نحوه مشارکت مردمی را تحت تأثیر قرار دهد. البته به عنوان فردی از میان مردم از مسئولان انتظار دارم برای حل جدی مشکلات مردم از پشت میزهایشان بلند شوند و در فضای عینی و واقعی جامعه برای حل این چالش‌ها چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به تعامل سازنده سازمان‌ها و نهادها برای اجرای پروژه بازسازی این منزل مسکونی، می‌افزاید: بنا بر تجربه‌های پیشین دریافتیم که نهادها و سازمان‌ها تا زمانی به مشارکت و تعامل با تشکل‌های مردم نهاد علاقه‌مند هستند که در این پروژه‌ها بر نقش آن‌ها تأکید چشمگیری شود، درغیر این صورت سعی دارند با مانع تراشی و سنگ‌اندازی این روند را به تأخیر بیندازند.

 شاهوردی با تأکید بر تنوع آرزوهای درخواستی، اظهار می‌کند: این پروژه چهارمین آرزوی ساخت مسکن بوده که در کشور برآورده شده است. همچنین بتازگی از سوی اعضای این کمپین، کلنگ ساخت دو مدرسه دو کلاسه و سه کلاسه در سیستان و بلوچستان و کرمان زده شده که در حال حاضر مراحل اولیه ساخت مدرسه واقع در استان سیستان وبلوچستان در حال اجراست.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.