تا چه زمانی این مرکز تفریحی قرار است تعطیل بماند یا اینکه آیا بازگشایی خواهد شد؟

بازی بانک دی با شهرداری در کوهستان پارک شادی

 بسته شدن کوهستان پارک شادی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی شهر مشهد همواره جزو دغدغه‌های شهروندان مشهدی و البته مسافرانی بوده که به این شهر سفر می‌کنند، چرا که با وجود این مرکز تفریحی ضمن اینکه خانواده‌های مشهدی این فرصت را دارند تا اوقات فراغت خودشان را با حضور در مرکزی سپری کنند که از امکانات جانبی خوبی از جمله خط مترو و سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی برخوردار است، قطعاً این شرایط برای مسافران و گردشگرانی که مشهد را برای سفرشان انتخاب می‌کنند نیز مورد توجه بوده و هست. از این حیث فعالیت کوهستان پارک شادی با وجود موقعیت مناسب مکانی که دارد، می‌تواند در مدت زمان ماندگاری مسافران و گردشگران نیز تأثیرگذار باشد.

اما اینکه تا چه زمانی این مرکز تفریحی قرار است تعطیل بماند یا اینکه بازگشایی خواهد شد یا خیر، از جمله پرسش‌هایی است که خیلی‌ها به دنبال پاسخ آن‌ها هستند.

 نوستالژی کوهستان پارک در خاطره مردم

یکی از شهروندان در این خصوص می‌گوید: سال‌هاست که کوهستان پارک شادی به عنوان یکی از مراکز تفریحی خوب و دوست داشتنی شهر مشهد تعطیل شده است و مردم اجازه ندارند از این مرکز استفاده کنند، پرسش من این است که چرا بایستی کوهستان پارک که همه ما با آن خاطره داریم و موقعیت مکانی بسیار خوب و مناسبی برای تفریح مردم دارد، سال‌ها بلااستفاده بماند و کسی فکری برای آن برندارد؟ اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری که زمان انتخابات اعلام می‌کردند راه‌اندازی کوهستان پارک یکی از دغدغه‌های آن‌هاست تا به حال چه کارهایی انجام داده‌اند تا این مرکز تفریحی زودتر راه‌اندازی شود؟

مسافری که خودش را شیرازی معرفی می‌کند نیز با اشاره به اینکه تقریباً هر سال با خانواده‌اش به مشهد سفر می‌کند، می‌گوید: این پارک برای من به عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر مشهد مطرح بوده و امکان نداشته است تا زمانی که دایر بود بعد از زیارت امام رضا(ع) در اوقات دیگرمان به اینجا نیاییم و از حضور در آن لذت نبریم. الان هم که اینجا هستیم به واسطه حضور در پارک جنگلی اینجاست، مطمئناً اگر کوهستان پارک مثل گذشته باز بود ساعات بیشتری را در اینجا می‌ماندیم تا خانواده در کنار حضور در طبیعت از تفریح سالم و جذابی برخوردار باشند.

وجود چنین مکانی که بشود خانوادگی در آنجا حضور یافت و از تفریح سالم برخوردار شد برای مشهد که شهری پرجاذبه برای زائران و مسافران است به نظر می‌رسد الزامی باشد.

کاربری کوهستان پارک تغییری نمی‌کند

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد نیز در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که سرنوشت کوهستان پارک سرانجام به کجا رسید، گفت: کوهستان پارک به عنوان یکی از مراکز تفریحی مهم شهر مشهد همواره مورد توجه مردم شهر بود که این فرصت را داشتند تا با حضور در آن گذران اوقات فراغت سالمی داشته باشند که با همین رویکرد به شرکت شاهد داده شده است؛ برای فعالیتی مشخص که همان تفریح و سرگرمی مردم بوده است، اما شرکت شاهد متأسفانه بعد از مدتی این مکان را به بانک دی می‌فروشد که باز هم متأسفانه این بانک رسالتی که در این زمینه داشته است را انجام نداده و نگاهی سوداگرانه نسبت به زمین آن دارد.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه می‌افزاید: شهرداری برای اینکه همان شرایط سابق را برای استفاده شهروندان از کوهستان پارک فراهم آورد به دنبال توافق با بانک دی است، اما هنوز این درخواست و جلسات به توافق نهایی نرسیده است.

نوروزی همچنین در مورد قانونی بودن نقل و انتقال این پارک از سوی شرکت شاهد به بانک دی، گفت: این انتقال به لحاظ قانونی مشکلی ندارد، اما آنچه که مسلم است رویکرد و کارکرد تعریف شده برای کوهستان پارک شادی در طرح تفصیلی شهر مشهد همان کاربری سابق است و قطعاً تغییری در این مورد صورت نخواهد گرفت که امیدواریم در شرایطی که مصلحت دوستان در بانک دی در این است که با شهرداری توافق نمایند، این توافق هر چه زودتر صورت پذیرد تا با برنامه‌هایی که پیش‌بینی می‌شود فضایی مدرن‌تر را در آینده برای کوهستان پارک شاهد باشیم و این موجب جذب مسافر و ماندگاری بیشتر  زائران و گردشگران در شهر مشهد شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.