عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: استکبار با تحت فشار قرار دادن ایران برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها به دنبال به دست آوردن تمامی اطلاعات مالی کشور است.

اکبر ترکی: پالرمو و "CFT" ابزاری برای نفوذ به سیستم مالی ایران هستند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، اکبر ترکی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی پالرمو و «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: عضویت در لوایح مربوط به «FATF» هیچ نفعی برای ایران ندارد و هیچ تأثیری در کاهش اثر تحریم‌ها علیه کشورمان ندارد.

وی با بیان اینکه بودن یا نبودن در لیست سیاه کنوانسیون «FATF» اثری برای کشور ندارد، افزود: مسئولان اروپایی هیچ قولی ندادند که پیوستن به «fatf» مشکلات را بر طرف کند و تنها گفته‌اند که ما در لیست سیاه قرار نمی‌گیریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر که در لیست سیاه کنوانسیون «FATF» نیستیم، چه اتفاق مثبتی برای کشور افتاده است، اظهار داشت: هیچ تضمینی وجود ندارد کاری که آمریکا در برجام کرد، درباره پالرمو هم تکرار نکند.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با بیان اینکه استکبار با تحت فشار قرار دادن ایران برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها به دنبال آن است که تمامی اطلاعات مالی کشور را به دست آورده و به این واسطه، منافذ دور زدن تحریم‌ها را مسدود کند، گفت: پالرمو و «CFT» ابزاری برای نفوذ به سیستم مالی ایران هستند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.