معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: به جز بوم‌گردی‌های فعال بالغ بر ۱۱۵ موافقت‌نامه اولیه دیگر برای احداث اقامتگاه صادر شده است.

 ۱۱۵ موافقت‌نامه اولیه برای احداث اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری  عنوان کرد: طی سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: گردشگر به کسی گفته می‌شود که حداقل یک شب را در منطقه‌ای خارج از محل زندگی خود اقامت کند اما در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق استان به دلیل نبود مکانی مناسب افراد نمی‌توانستند شب‌ها را در بیرون از محل زندگی خود سپری کنند.

وی عنوان کرد: طی چند سال گذشته به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است به طوری که اکنون بالغ بر ۳۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان رضوی فعال هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی گفت: تاکنون استقبال نسبتا خوبی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی صورت گرفته است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم واحدهای بوم‌گردی به مرحله‌ای برسند تا گردشگران پس از حضور با رضایت‌مندی کامل محل را ترک کنند. هدف ما بر تداوم روند ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تکمیل واحدهایی است که می‌خواهند تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی ‌شوند.

بیدخوری با اعلام این که تاکنون بالغ بر ۱۱۵ موافقت‌نامه اولیه دیگر برای اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود حداقل ۵۰ واحد در ابتدای نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد. اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند زمینه جذب گردشگر را برای آینده فراهم کنند.

وی همچنین به مهم‌ترین مشکلات این واحدها اشاره کرد و افزود: چون این واحدها به تازگی به بهره‌برداری رسیده‌اند در فرآیند بازاریابی با مشکلاتی مواجه هستند. باید زمینه‌های لازم را برای اقامت گردشگران در راستای ایجاد درآمدزایی و اشتغال‌زایی فراهم شود.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات برنامه آموزشی را در موزه بزرگ خراسان در مشهد پیش بینی کرده‌ایم. با توجه به این که به جز گردشگران داخلی گردشگران خارجی اقبال ویژه‌ای از این اقامتگاه‌ها دارند تلاش ما در راستای رفع مشکلات است.

بیدخوری گفت: با توجه به زیرساخت‌ها، جاذبه‌ها و امکانات خوبی که در مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد می‌توان این زمینه را فراهم کرد تا گردشگران خارجی حضور بیشتری داشته باشند.

بیدخوری ادامه داد: از ۵ میلیون گردشگر خارجی که سال گذشته در کشور حضور داشته‌اند ۳ میلیون نفر به مشهد مقدس آمده‌ و در این استان حضور داشته‌اند ولی بیشتر گردشگران مذهبی و زیارتی بوده‌اند که با قصد زیارت آمده و جذب واحدهای اقامتی مشهد در مرکز استان شده‌اند.

وی گفت: تسهیلاتی که اکنون به اقامتگاه‌های بوم‌گردی پرداخت می‌شود بیشتر در قالب تسهیلات روستایی است که سال گذشته ثبت نام کرده‌ و مورد موافقت قرار گرفته‌اند.

معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی عنوان کرد: گردشگری امری فرابخشی است و اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند می‌تواند اثرات خوبی در حوزه گردشگری داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.