رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی گفت: همزمان با فرارسیدن نوروز، بیش از صد برنامه فرهنگی و هنری در موزه‌ها و اماکن تاریخی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

موزه‌های خراسان رضوی به استقبال نوروز می‌روند
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل شبی با موزه، نمایشگاه عکس از آثار و بناهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی، چیدمان سفره‌های هفت سین، جشن نوروزگاه، اجرای برنامه‌های آیینی، سنتی و محلی، نشست‌های تخصصی، شب شعر، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، بهره‌گیری از راهنمایان مجرب و بلدهای محلی، بازدیدهای گروهی از موزه‌ها، نمایش بازی‌های بومی و محلی و نقالی شاهنامه است.  
وی ادامه داد: در خراسان رضوی، بیش از ۸۰ موزه فعال است که زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاه‌ها اداره می‌شود.
پهلوان تصریح کرد: موزه خراسان بزرگ، موزه و آرامگاه فردوسی، موزه و آرامگاه نادر در مشهد، موزه نجوم و آرامگاه خیام و عطار و سایت موزه شادیاخ در نیشابور، از شاخص‌ترین موزه و اماکن تاریخی فرهنگی استان است و این اداره کل در نظر دارد در تمامی شهرستان‌هایی که موزه دارند، مانند گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، فریمان، خواف، تایباد، چناران، قوچان، کلات و درگز و شهرهای در حال تاسیس موزه شامل رشتخوار، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، این برنامه‌های فرهنگی و هنری را اجرا کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.