البرز - سید محمد بطحایی با بیان اینکه امیدواریم در سال آتی البرز جزو اولویت‌های اول ما برای افزایش سرانه فضای آموزشی باشد، گفت: البرز در حوزه فضاهای آموزشی در رده استان‌های محروم قرار دارد.

البرز در حوزه فضاهای آموزشی یکی از استان‌های محروم است

سید محمد بطحایی وزیر آموزش وپرورش صبح امروز(شنبه) در مراسم بازدید وارزیابی طرح ملی برنامه ویژه مدرسه،  که در دبستان فاطمه زهرا (س) و دبیرستان اول متوسطه مهدیه کرج برگزار شد، درجمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های ویژه مدرسه که از مهم‌ترین برنامه‌هایی است از مهرماه سال جاری در مدارس آغازشده است، طبق این برنامه‌ها معلمان، مربیان و اولیا هفته‌ای دو ساعت آموزش در پایه‌های اول، دوم، چهارم، پنجم ابتدایی و همچنین اول متوسطه  فرامی‌گیرند.

وی افزود: این برنامه‌ها متناسب به نیاز منطقه و نیازهای دانش آموزان تنظیم‌شده است و این گام  بسیار کوچکی است که نیازهای منطقه‌ای، فردی و اجتماعی دانش آموزان را در خود گنجانده می شود.

 وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه در شروع چنین طرحی به ‌ویژه در گستره کشور با محدودیت‌ها و مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: خوشبختانه شواهد نشان می‌دهد که این کار به‌خوبی اجراشده و امیدواریم این آموزش ها دامنه  گسترده‌تری داشته باشد.

بطحایی در ادامه افزود: این طرح در تمام مدارس کشور اجرا می‌شود و میزان پیشرفت این طرح حاکی از موفقیت آن است که البته ممکن هست نقص‌هایی وجود داشته باشد که باید رفع شود.

وی تنبیه دانش آموزان را یک آفت دانست وگفت: گاهی ممکن است چنین اتفاقاتی پیش آید اما نباید خشونت‌های این‌چنینی در آموزش‌وپرورش صورت بگیرد و مدیران آموزش‌وپرورش باید به‌عنوان نمایندگان در چنین شرایطی برخورد کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری ازسخنانش به  سرانه آموزشی استان البرز اشاره کرد و گفت: میانگین سرانه آموزشی در کشور پنج ‌مترمربع است؛  این در حالی است که سرانه آموزش در البرز حدود سه مترمربع است از این رو البرز ازنظر سرانه آموزشی بسیار ضعیف است.

این مسئول افزود:امیدواریم در سال آتی البرز جزو اولویت‌های اول ما برای افزایش سرانه فضای آموزشی باشد.

وزیر آموزش پرورش در پایان گفت: در حال حاضر البرز در حوزه فضاهای آموزشی در رده  استان‌های محروم قرار دارد، از همه خیرین می‌خواهیم این استان را در برنامه‌های خود برای ساخت و کمک قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.