هفته بیستم رقابت های لیگ برتر با پیروزی استقلال ، پرسپولیس و توقف سپاهان و شهرخودرو به پایان رسید تا صدرجدول سرخ رنگ شود و زردها با اولین شکست خود به رتبه سوم سقوط کنند. 

اولین شکست ژنرال

سینا حسینی/ هفته بیستم رقابت های لیگ برتر با پیروزی استقلال ، پرسپولیس و توقف سپاهان و شهرخودرو به پایان رسید تا صدرجدول سرخ رنگ شود و زردها با اولین شکست خود به رتبه سوم سقوط کنند. 

پاتوسی پاطلایی
نخستین بازی هفته را استقلال در اهواز مقابل فولاد خوزستان برگزار کرد. شاگردان شفر که با آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر نمایش دلپذیری را از خود ارائه دادند در ادامه روند رو به رشد خود با شکست سه بر یک فولاد خوزستان در اهواز یک سه امتیاز شیرین و دلپذیر دیگر را به دست آوردند.
در این دیدار شاگردان خارجی وینفرد شفر عملکرد بسیار تاثیرگذاری داشتند به شکلی که استقلال در این دیدار با گلزنی گاودین منشا، آیاندا پاتوسی و ایسما توانست فولاد را شکست دهد. شاگردان قطبی بعد از گل نخست بازی موفق شدند توسط بیت سعید بازیکن سابق استقلال همه چیز را به حالت تساوی در بیاورند اما درخشش پاتوسی که این روزها برگ برنده شفر در هر بازی است باعث شد شکست سنگینی برای قطبی رقم بخورد. هواداران استقلال حالا با این اتفاق بیشتر از هر زمانی به موفقیت تیم شفر امیدوارند به شرط اینکه این اتفاق در هفته های آتی با لغزش تیم های بالانشین جدول همراه شود تا استقلالی ها بتواند به جمع سه تیم بالای جدول راه پیدا کنند.

  هدیه تولد برانکو
پرسپولیس تهران در خانه مقابل هواداران خود مقابل صنعت نفت آبادان به میدان رفت، پرسپولیس در این بازی بر خلاف بازی های ضعیف هفته های گذشته بازی نسبتا بهتری به نمایش گذاشت و توانست با تک گل علیپور سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند تا موقتا به صدر جدول رده بندی راه پیدا کند. البته در این بازی پرسپولیسی ها یک ضربه پنالتی را هم از دست دادند تا هواداران این تیم افسوس فرصت از دست را توسط علی علیپور بخورند.
بازیکنان صنعت نفت در بیشتر دقایق در میانه میدان توپ را بین خود رد و بدل می کردند و هیچ برنامه ای برای ارائه یک بازی هجومی از خود نشان ندادند تا مشخص شود حریف پرسپولیس حریف سرسختی نبود و شاگردان برانکو در روز تولد او با غلبه بر صنعت نفت هدیه تولد خوبی را در حضور هواداران به سرمربی کرواتشان تقدیم کردند.
دو دیدار دیگر روز پنجشنبه میان پارس جم جنوبی و سایپا و ذوب آهن با ماشین سازی با نتیجه تساوی بدون گل پایان یافت تا در هفته بیستم تارتار با علی دایی و منصوریان با رضا مهاجری هر یک با یک امتیاز به خانه بروند.

 اولین باخت سپاهان
در مهم‌ترین بازی روز دوم هفته بیستم تراکتورسازی تبریز در خانه مقابل هواداران پر تعدادش به مصاف سپاهان اصفهان رفت. مجهز بودن امیر قلعه نویی که می دانست بازی سختی را پیش رو دارد تلاش کرد در بازگشت به تبریز با ارائه یک بازی متفاوت زمینه بازگشت تیمش به صدر جدول را فراهم آورد اما تک گل تراکتورسازی در نیمه نخست توسط مهدی مهدی پور باعث شد شاگردان قلعه نویی با چهره ای شکست خورده به رختکن بروند.
تلاش شاگردان قلعه نویی برای جبران در نیمه مربیان با مقاومت بازیکنان تراکتور مواجه شد تا دقیقه 72 که اشکان خورشیدی به واسطه سرنگونی مهاجم تراکتور در محوطه جریمه سپاهان اعلام ضربه پنالتی کرد تا تراکتوری ها صاحب یک پنالتی باد آورده شوند..با گلزنی استوکس از روی نقطه پنالتی نخستین شکست سپاهان پس از نوزده هفته رقم خورد تا رکورد شکست ناپذیری قلعه نویی و سپاهان هم از بین برود.

  پارک پیکان در شهر خودرو
در دیگر دیدار مهم این هفته پدیده شهر خودرو در ورزشگاه شهر قدس به مصاف شاگردان حسین فرکی رفتند که در پایان این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در روزی که شاگردان یحیی گل محمدی می‌توانستند فاصله امتیازی خود را با سپاهان و پرسپولیس کاهش دهند تنها یک امتیاز نصیب مشهدی ها شود.
پیکانی ها در یک روز دیگر بدون تماشاگر در ورزشگاه خود مقابل پدیده ای به میدان رفتند که هواداران این تیم با طی مسافتی هزار کیلومتری خود را به ورزشگاه شهر قدس رسانده بودند. در این بازی گل مردان یحیی به شکل مشکوکی آفساید اعلام شد.

  سپید رود یخ زد
ملاقات دو تیم فانوس به دست جدول رده بندی در شهر باران با برتری میهمان به پایان رسید تا تیم بحران زده سپیدرود رشت پس از شکست هفته گذشته مقابل پدیده شهر خودرو این هفته در خانه و در حضور هواداران خود به تیم قعر نشین جدول رده بندی بازی را واگذار کند تا بحران به معنای واقعی در این تیم لیگ برتری پدیدار شود. استقلال خوزستان در این بازی با نتیجه دو بر یک مقابل سپیدرود به پیروزی دست یافت.
دیدار نفت مسجد سلیمان با نساجی مازندران نیز دو بر دو تمام شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.