البرز- سید مسلم رئیسی ضمن ارزیابی عملکرد ورزش دانش آموزی البرز گفت: سال جاری به لحاظ کیفیت فنی و کسب عناوین سال بسیار خوبی بود و فرزندان البرز در تمامی رشته ها توانستند قدرت خود را به رخ رقبای کشوری بکشانند.

سال خوبی برای ورزش دانش‌آموزی البرز رقم خورد

سید مسلم رییسی رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در تابستان سال جاری ۴۹۲ دانش آموز ورزشکار به مسابقات کشوری اعزام شدند که سهم البرز در بخش مدرسه قهرمان ۶ عنوان نخست، رتبه سوم بخش کانون قهرمان و کسب مدال در سایر رشته های انفرادی بود.

متولی ورزش دانش آموزی ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان به لحاظ نیروی انسانی گفت: به جرأت می توان گفت استعدادهای البرزی در سطح کشور کم نظیر هستند و باتوجه به تنوع اقلیمی موجود در استان ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ نیروی انسانی مشاهده می شود.

رئیسی با گلایه از وضعیت ساختاری موجود برای ورزشکاران دانش آموز گفت: استان البرز برخلاف سایر استان ها به لحاظ سرانه ورزشی، ساختار و امکانات سخت افزاری وضعیت نامطلوبی را سپری می کند این در حالی است که فرزندان البرز با همین وضعیت هم در رقابت های مختلف افتخار آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت سرانه ورزشی در البرز ناخودآگاه بر کیفیت کار تاثیر می گذارد به همین دلیل هم تاکنون موفق به میزبانی از مسابقات کشوری نشده ایم.

رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان البرز با بیان اینکه کرج یکی از گزینه های برگزاری میزبانی مسابقات کشوری سال آینده است گفت: باتوجه به تعاملاتی که ایجاد شده مشکل اسکان برطرف و می توانیم از رقابت های بدمینتون، والیبال و شطرنج میزبانی کنیم.

رئیسی ادامه داد: استان های دیگر دارای اردوگاه متمرکز بوده که اسکان و برگزاری مسابقات در آن صورت می گیرد مثل اصفهان که میزبانی های خود را در اردوگاه شهید بهشتی ترتیب می دهد این در حالی است که البرز فاقد این ظرفیت است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در البرز گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا بتوان از تمامی ظرفیت های موجود در استان بهره گرفت چراکه نیروی انسانی حرفه ای نمی تواند شایستگی های خود را در بستری آماتور و معمولی به نمایش گذارد.

رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان البرز تصریح کرد: درحال حاضر ۴۸ سالن در البرز فعال بوده که برخی از آن ها ظرفیت برگزاری مسابقات ندارند این در حالی است که برای گام برداشتن در مسیر توسعه ورزش لازم است ابتدا امکانات خود را حرفه ای کنیم.

رئیسی در خصوص آخرین وضعیت ورزش دانش آموزی البرز در سطح کشور گفت: ورزش دانش آموزی کشور به لحاظ ساختار و کیفیت به ۳ قطب حرفه ای، معمولی و ضعیف تقسیم می شود و البرز رتبه نخست قطب دوم کشور را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: به لحاظ مربی، ورزشکار و تمامی حوزه های مرتبط با حوزه انسانی در شرایط مطلوبی بسر می بریم و عدم وجود امکانات تا این لحظه مانعی برای قهرمانی ورزشکاران البرزی نبوده است.

رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان البرز در پایان گفت: پیش بینی می شود سال آینده اتفاقات خوبی برای ورزش دانش آموزی البرز رقم بخورد و برگزاری مسابقات کشوری می تواند نکته مثبتی برای ورزش البرز باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.