عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه CFT بی‌ارتباط با پالرمو نیست، باید صبر کرد تا CFT هم مطرح شود و سپس در کمیسیونی مشترک، این دو لایحه به‌طور یک‌جا و همه‌جانبه بررسی شوند.

تصمیم‌گیری درباره CFT و پالرمو یک‌جا انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جلسه امروز این مجمع درباره بررسی لایحه پالرمو(کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملّی) گفت: در این جلسه نیز تعدادی از موافقان و مخالفان پالرمو اظهارنظر کردند و در نهایت با رأی‌گیری که از اعضاء به‌عمل آمد، اکثریت صلاح را در این دیدند که تصمیم‌گیری نهایی درباره آن به تأخیر بیافتد. 

وی درباره دو علّت عمده به‌تعویق افتادن تصمیم‌گیری نهایی درباره پالرمو گفت: با توجه به اینکه CFT بی‌ارتباط با پالرمو نیست، باید صبر کرد تا CFT هم مطرح شود و سپس در کمیسیونی مشترک، این دو لایحه به‌طور یک‌جا و همه‌جانبه بررسی شوند.

مجتهد شبستری یکی دیگر از علل تعویق تصمیم‌گیری درباره پالرمو را، بررسی تعهدات اروپایی‌ها دانست و گفت: باید ببینیم تعهدات اروپایی‌ها فقط به این سازوکار مالی جزئی مربوط می‌شود و تعهدات دیگری که طبق برجام باید عمل می‌کردند را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: باید مقداری صبر کنیم تا اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند؛ اگر عمل نکردند آن وقت مجمع تشخیص تصمیم مقتضی را می‌گیرید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح همه‌پرسی درباره لوایح مرتبط با FATF در رسانه‌ها گفت: همه‌پرسی دراین باره، بی‌معنا است؛ چرا که لوایح مرتبط با FATF یک موضوع قانونی است و مسیر قانونی خودش را طی می‌کند؛ این لوایح در مجلس تصویب شده‌اند؛ شورای نگهبان آن‌ها را رد کرده است و حالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.