جوادی یگانه گفت: سبدهای کالایی در نظر گرفته شده است تا در ایام عید به اقشار ضعیف در مناطق محروم جامعه داده شود.

 توزیع بسته‌های اقلامی برای اقشار ضعیف در مناطق محروم شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران اظهار  داشت: نوروز زمانی است که زمان طبیعی جشن گرفتن است.

وی ادامه داد: سه سال آینده تا سال ۱۴۰۰ عید شمسی و قمری با یکدیگر همراه شده است و فرصت خوبی برای مدیریت شهری است که از تلفیق دو عید استفاده بیشتری ببرد و جامعه ایرانی تلفیق سنت ایرانی و اسلامی را به خوبی مشاهده کند.

وی بیان داشت: در آئین‌های نوروزی تلاش کردیم با مردم همراه باشیم و همانند مردم خانه‌تکانی در شهر داشته باشیم و عید و بازدیدی صورت بگیرد.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که مردم به میهمانی در شهر بیایند و تدارک میهمانی گسترده‌ای نیز در این خصوص داشته‌ایم و از مردم تهران دعوت می‌کنیم که از خانه بیرون بیایند.

وی بیان داشت: تهران زیباست ولی ترافیک، آلودگی هوا و آپارتمان‌نشینی فرصت زیبایی‌های تهران را گرفته است و تهران در نوروز زیباتر هم خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت:‌شهر تهران دیدنی‌های زیادی دارد و نوروز فرصتی است برای کشف مجدد این زیبایی‌ها.

جوادی‌یگانه در ادامه اظهار داشت: ۱۳ نوروزگاه در کاخ نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، بوستان هرندی، بوستان پامچال، نازی‌آباد، دریاچه شهدای خلیج‌فارس و فلکه دوم نیروی هوایی دایر می‌شود و در برج میلاد نیز برنامه‌های فرهنگی، هنری از ۸ صبح تا ۱۱ شب برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال قبل پیاده‌راه بلوار کشاورز را آذین‌بندی کرده بودیم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و امسال نیز این برنامه را در بوستان ملت، میدان صنعت، خیابان سی‌تیر، بوستان پلیس، میدان ابوذر و میدان فردوس خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌راه بلوار کشاورز و ولیعصر توسط ۹ منطقه ویژه در حال اقدام است و در آینده آئین‌ نوروزخوانی را خواهیم داشت و جشنواره سمنوپزون برگزار می‌شود و ۱۱ کانکس در ورودی‌های شهر تهران دایر خواهد شد تا به شهروندان خدمات دهد و ۱۰۰ راهنما با لباس‌های مشخص شده شهروندان را برای بازدید از امکان خاص تهران راهنمایی می‌کنند.

وی گفت: ستادهای تهران‌گردی در شهر فعال شده است و در سال گذشته برج میلاد یک میلیون بازدیدکننده داشت.

وی به اجرای برنامه تور تهران‌گردی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع با طرح‌هایی به عنوان خیابان بازی که مختص بازی‌های سنتی و ایرانی است، داریم تا رفتار اجتماعی را از طریق بازی اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان خدمات اجتماعی نیز خدمات ویژه نوروز را در مددسراها و گرمخانه‌ها و خانه‌های پرتو برای کودکان ارائه می‌دهد و طرحی را در نظر گرفته‌ایم تا اقلامی را برای افراد مددجو در محلات محروم توزیع کنیم.

وی درباره ایجاد گالری به وسعت یک شهر نیز گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته در برج میلاد پذیرای ۲ هزار کودک کار بودیم و برنامه‌های متنوعی برای آنها برگزار شد و برنامه‌هایی نیز برای اکرام و اطعام با سبزی‌پلو و ماهی برای نیازمندان داریم.

وی درباره  اینکه چه اقداماتی برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته‌اید، گفت:‌تلاش می‌کنیم که رفتارهای خطرناک در چهارشنبه‌سوری را اصلاح کنیم و جوانان را در سن‌های پرخطر به سمت ورزش‌های مهیج مانند صخره‌نوردی و کوهپیمایی دعوت کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.