خراسان شمالی- رضا فانی گفت: در استخدامی های دو سال اخیر دانشگاه و با جذب حدود ۱۰۰نفر نیروی پرستار تا حدودی کمبودها جبران شده است اما باز هم بیمارستان های استان با کمبود پرستار مواجه هستند.

به ازای هر تخت بیمارستانی در استان ۹ دهم نیروی پرستاری فعال وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رضا فانی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: براساس استاندارد هدف کشوری ؛تا سال ۱۴۰۰ به ازای هر تخت بیمارستانی باید ۱.۵ نیروی انسانی فعال در بیمارستان ها موجود باشد که اکنون این رقم در کشور و استان ما ۹دهم است .

وی تصریح کرد: نیروی پرستاری فعال در متوسط کشوری نیز به ازای هر تخت بیمارستانی  ۹دهم است و کمبود نیروی پرستار در کل کشور وجود دارد .

این مسئول با تاکید بر این که سعی می شود این کمبودها مدیریت شود تا ارائه خدمات به بیماران به خوبی انجام گیرد، یادآورشد: در استخدامی های دو سال اخیر دانشگاه و با جذب حدود ۱۰۰نفر نیروی پرستار تا حدودی این کمبودها جبران شده است اما باز هم بیمارستان های استان با کمبود پرستار مواجه هستند.

فانیبا اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار پرستار شامل رشته های اتاق عمل ،هوشبری ،پرستاری ، کمک پرستار و کمک بهیار در بیمارستان های استان فعالیت دارند، تصریح کرد : یکی از پرکاربردترین نیروهای بخش سلامت، پرستاران هستند چرا که این افراد به عنوان نیروهای پایه می‌توانند در تمام بخش‌های بیمارستانی و درمانی فعالیت کنند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.