دیگر پروژه به نام مقاوم سازی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد و همه چیز در آزادی تعطیل شده و به جای آن شاهد برگزاری فستیوال اسب در این ورزشگاه هستیم!

سم اسب ها بر سر آزادی/ ایالت بدون شهردار!

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، اواخر مرداد سال ۹۶، سه،چهار ماه بعد از شروع عملیات مقاوم سازی ورزشگاه آزادی وزیر ورزش و جوانان در گفت و گویی اظهار داشت: «حدود ۲ تا دو نیم سال این مقاوم سازی طول می کشد اما لازم بود که بعد از چهل و هفت سال انجام شود و ان شاءالله به گونه ای انجام گیرد که عمر این ورزشگاه بین سی تا چهل سال طولانی تر شود.»

سلطانی فر همچنین تصریح کرد: «برای اینکه به برگزاری مسابقات لطمه نخورد برای مقاوم سازی بخش ها تفکیک شده و ۱۲ فاز وجود دارد که بعد از اتمام هر فاز مقاوم سازی فاز دیگر شروع می شود.»

از آن صحبت ها بیش از یک سال و نیم می گذرد و طبق زمان بندی تعریف شده از سوی وزیر، مقاوم سازی آزادی باید در اواسط سال ۹۸ به پایان برسد ولی این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد زیرا عملا دیگر پروژه به نام مقاوم سازی وجود ندارد و همه چیز در آزادی تعطیل شده است! تمام کارهای صورت گرفته در ورزشگاه آزادی همان کارهایی است که پیش از بازی برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و ارتباطی با مقوله مقاوم سازی ندارد.

مجموعه ورزشی آزادی به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی کشور و خاورمیانه نزدیک به ۸ ماه است که مدیر ندارد. این مجموعه که روزگاری حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز مدعی شده بود خرابه ای بیش نیست و به جای مدیر احتیاج به شهردار دارد، حالا نه شهردار بالای سرش دارد، نه مدیر! حال و روزش هم بدتر از گذشته شده تا حدی که به جای انجام مسابقات ورزشی، در تالار ۱۲ هزار نفری نمایشگاه اسب برگزار می کند و «حیوانات نجیب نیم تنی» روی کف سالن یورتمه می روند و کسی هم نگران از بین رفتن سازه های کف نیست! سالنی که آبروی ورزش است و همه ساله میزبان رقابت های بین المللی والیبال و کشتی است.

*وعده هایی که عملی نشد
اوضاع در شرکت توسعه بدتر از آزادی نباشد، بهتر نیست، بررسی کارنامه یک ساله شرکت و مرور صحبت های کریمی نشان دهنده وخامت اوضاع در بزرگترین شرکت زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است. کریمی اردیبهشت ماه امسال در اولین و آخرین نشست خبری اش موارد زیر را مطرح کرد:
۱- قصد احداث دهکده ورزشی در شهر آفتاب تهران را داریم. زمین دهکده ورزشی حدود ۴۳۰ هکتار است که از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد که البته ساخت این طرح بزرگ با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است. به همین منظور با یک شرکت کره ای وارد مذاکره شده ایم و در کلیات به تفاهم رسیده ایم.
۲- قصد داریم ۲ مجموعه ورزشی مانند مجموعه انقلاب، در کنار دریاچه آزادی و در شرق تهران احداث کنیم.
۳- شیرودی یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌ها در کشور است و امکان اینکه فعالیت زیاد ورزشی در آن صورت بگیرد وجود ندارد. ما به دنبال آن هستیم که قسمتی از این مجموعه را تبدیل به موزه ورزشی کنیم.
۴- حتما مقاوم سازی ورزشگاه ازادی در دو سالی که از سوی وزیر اعلام شده به پایان می رسد. برای بازسازی ورزشگاه آزادی به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این نه در توان شرکت توسعه و نه دولت است به همین منظور از بخش خصوصی برای این کار استفاده خواهیم کرد.
۵- قرار است در سه ضلع مجموعه ورزشی انقلاب پارکینگ طبقاتی احداث شود تا امکان حضور بیشتر مردم و فعالیت های ورزشی بیشتر شود. تا ۶ ماه دیگر مجموعه انقلاب با تغییرات زیادی آماده خدمت به مردم است.
۶- با هماهنگی شرکت فولاد مبارکه، ورزشگاه نقش جهان تا پایان امسال مسقف می شود.
اهالی ورزش می توانند شهادت بدهند که از ۶ مورد صحبت های کریمی حتی یک موردش محقق نشد، با گدشت یک سال نه از مسقف شدن ورزشگاه نقش جهان خبری شد، نه از موزه شدن ورزشگاه شیرودی!

به جای تمامی این وعده ها به ویژه وعده بازسازی آزادی با شهردار! شاهد رژه اسب ها در سالن ۱۲ هزارنفری هستیم تا مشخص شود درآمد و فعالیت اقتصادی بر هر چیزی ارجح است. درست همانند پروژه جاده تندرستی دور دریاچه آزادی که تنها با اولویت اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.