با توجه به تعیین تکلیف بیشتر هیأت‌های استانی که با سرپرست اداره می‌شوند و مشخص شدن تکلیف معدود استان‌های باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات، مشخص نیست دلیل تعلل وزارت ورزش در تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون کشتی چیست؟

دلیل تعلل وزارت ورزش برای تعیین تکلیف فدراسیون کشتی چیست؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بعد از کناره‌گیری رسول خادم، از ریاست فدراسیون کشتی، پانزدهم آبان‌ماه سال جاری وزارت ورزش و جوانان حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس خادم را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی و منصوب کرد. بر اساس قانون، مدت قانونی سرپرستی فدراسیون‌های ورزشی یک دوره ۳ ماهه و قابل تمدید برای ۳ ماه دیگر است. عملا دوره ۳ ماهه اول پانزدهم بهمن ماه به پایان رسید و نهایتا تا پانزدهم اردیبهشت ماه قانونأ‌ می‌تواند به عنوان سرپرست فعالیت کند.

چندی پیش بود که پس از انتقادات بسیار اهالی کشتی مبنی بر بلاتکلیف بودن ورزش ملی کشور داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که اسفند ماه ثبت نام از کاندیداهای پست ریاست فدراسیون انجام خواهد شد تا انتخابات در اولین فرصت برگزار شود.

اما در حالی‌که اسفند به میانه رسید و به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم همچنان خبری از ثبت نام نیست تا پرافتخارترین رشته ورزشی کشور در بلاتکلیفی محض به سر ببرد.

این اتفاق زمانی بغرنج تر می‌شود که با نگاهی به تقویم ورزش کشور متوجه می‌شویم سال 98 سالی بسیار حساس برای تمام رشته‌های ورزشی و به خصوص کشتی است که این بلاتکلیفی ممکن است بلای جان رشته‌ای شود که بسیاری از مسئولان بلندپایه ورزش کشور در صحبت‌هایشان از هم اکنون روی مدال‌ها و افتخارآفرینی ورزشکارانش حساب بازکرده‌اند، اما چه حسابی؟!

وقتی کشتی امسال رویدادهای بسیار حساس کسب سهمیه و گزینشی المپیک را در پیش دارد و باید برای حضور در میدانی مانند المپیک 2020 توکیو شرکت کند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌های مالی و معنوی کلان است. البته کسی منکر توانایی‌های بنی‌تمیم به عنوان فردی که سال‌ها در فدارسیون کشتی مدیریت کرده و راه و چاه را به خوبی می‌شناسد، نیست؛ اما چه کسی است که نداند تفاوت جایگاه سرپرست با رئیس قانونی در جذبِ اعتماد حامیان مالی برای اسپانسری کشتی تا چه حد است؟

بدون شک وقتی قرار است فرد یا شرکتی به عنوان حامی مالی وارد رشته‌ای ورزشی شود، اولین موردی که در نظر می‌گیرد جایگاه رئیس آن فدراسیون است و نمی‌تواند به فردی که جایگاهش متزلزل است و آینده‌اش معلوم نیست، اعتمادی کامل داشته باشد.

در هر حال با توجه به اینکه تکلیف بیشتر هیأت‌های استانی که با سرپرست اداره می‌شوند مشخص شده است و طی چند هفته می‌توان تکلیف معدود استان‌های باقیمانده را تا زمان برگزاری انتخابات روشن کرد، مشخص نیست دلیل تعلل وزارت ورزش در تعیین تکلیف انتخابات فدراسیون کشتی چیست؟ وزارت می‌تواند حداقل ثبت نام از کاندیداها را انجام دهد تا پروسه تأیید صلاحیت‌ها که امری هم زمان‌بر است انجام شود، تا حداقل، فرصت از دست نرود.

مسئولان ورزش به خوبی بهتر از هر کسی می‌دانند که خیلی زود دیر می‌شود و امیدواریم با این تعلل در آینده حسرت این زمان از دست رفته را نخوریم تا خدای ناکرده بعد از ناکامی در المپیک 2020 توکیو کاسه چه کنم در دست نگیریم که ای کاش زودتر تکلیف مشخص و نقشه راه تبیین می‌شد. پس تا دیر نشده دست به کار شوید هر چند که امروز هم دیر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.