نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: نمایندگان از وزیر خارجه گله‌مند بودند؛ زیرا معتقد بودند در راستای دور زدن تحریم‌ها این وزارتخانه می‌‍تواند موثرتر عمل کند که ظریف اعلام کرد می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم اما وزارتخانه‌ها از وضعیت خطوط قرمز و دستگاه‌های نظارتی ترس دارند و قواعد و قوانین ما متناسب با شرایط تحریمی نیست.

تشریح دلایل استعفای ظریف در نشست فراکسیون مستقلان

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تشریح حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست صبح امروز این فراکسیون گفت: ظریف در مورد اتفاقاتی که در سفر بشار اسد به ایران رخ داده بود، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ظریف صرفا این بوده است که اقتدار وزارت خارجه حفظ شود و منظور خاصی نداشت؛ احساس می‌کرد وزارت خارجه دیده نشده است و اگر این چنین باشد، با توجه به نقش وزارت‌خارجه برای دفاع از مصالح کشور، در عرصه بین‌المللی دچار مشکل می‌شود، ظریف معتقد بود خطاهای دولت گذشته نسبت به وزارت خارجه نباید تکرار شود، وزارتخارجه باید از حقوق همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید دفاع کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظریف اعتقاد داشت نیت‌‎سوئی نبوده ولی ندیدن وزارت خارجه عادی شده و با استعفایش خواست فضایی برای پایان دادن به آن وضعیت ایجاد شود، بیان کرد: ظریف از سوی سفرا، وزرا و مجموعه بدنه وزارتخارجه به شدت تحت فشار است زیرا احساس می‌کنند، این وزارتخانه در خیلی از مسائل  حذف می‌شود و وزارت‌خارجه به دلیل موازی کاری‌ها تاثیرگذار نیست.

وی افزود: هنگامی که عکس روحانی و بشار اسد پخش شود در حالیکه ظریف حضور ندارد، این موضوع برای وزارتخارجه خوب نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: در کل وضعیت خوب اکنون ظریف خوب است و با قدرت و تلاش ویژه به کار خود ادامه می‌‎دهد.

وی گفت: نمایندگان از وزیر خارجه گله‌مند بودند؛ زیرا معتقد بودند در راستای دور زدن تحریم‌ها این وزارتخانه می‌‍تواند موثرتر عمل کند که محمدجواد ظریف در این زمینه توضیح داد، می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم اما وزارتخانه‌ها از وضعیت خطوط قرمز و دستگاه‌های نظارتی ترس دارند و قواعد و قوانین ما متناسب با شرایط تحریمی نیست و خطوط قرمز شدید است و از این حیث نگرانی‌هایی وجود دارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی افزود: ظریف به تحمل 4 شکست آمریکا از ایران در صحنه‌های بین‌المللی اشاره کرد و اینکه حتی در یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل، ترامپ شخصا ورود کرد و برای اولین بار در طول تاریخ روسیه قانع شد، تصمیم شورای امنیت را وتو کند.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: تلاش‌هایی که در خصوص fatf ارائه کرد و توضیح داد که بعضی از کشورهایی که با ایران مراوده دارند، اعلام کرده‌اند که اگر fatf تصویب نشود، نمی‌توانیم با ایران ادامه کار دهیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف در خصوص شرایط بیرونی، داخلی و ادامه راه گزارشی دارد و بیان کرد وزارت‌خارجه با اقتدار به راه خود ادامه خواهد داد، وزیر خارجه صحبت‌های خوبی کردند که اگر از صدا و سیما مطرح شود، جهت تلطیف فضا مفید خواهد بود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.