البرز - یکصد و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضا خواستاراختصاص۱۰ درصد از سمت های مدیریتی شهرداری کرج به بانوان شدند.

لزوم اختصاص ۱۰درصد از سمت‌های مدیریتی شهرداری کرج به بانوان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ‌صبح امروز(یکشنبه) صد و بیست و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با حضور اکثریت اعضای شورا و شهردار برگزار شد.

سارا دشت گرد رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج  گفت: مقرر شده بود تا شهرداری کرج برای ۱۰ درصد بانوان شاغل در شهرداری سهم مدیریتی در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد کارمندان شهرداری را بانوان تشکیل می دهند، گفت: ۹۴۰ پست مدیریتی در شهرداری داریم این در حالی است که استفاده از توان بانوان در این پست ها ضروری است.

دشتگرد خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحقق این مهم و درخشش بانوان در پست های مدیریتی باشیم.

رییس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در بخشی دیگری از سخنانش گفت: پیشنهادی مطرح شد که یکی از میادین و معابر کرج به نام پروفسور میرزایی نامگذاری شود که شهردار کرج قول داد تا در صورت امکان این مهم نیز محقق شود.

در ادامه عباس زارع رییس شورای اسلامی شهر کرج به پرداخت حقوق کارگران فضای سبز اشاره کرد و گفت: حقوق اسفند ماه کارگران فضای  فضای سبز شهرداری کرج زودتر یا همزمان با دیگر پرسنل پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و پایین بودن حقوق کارگران حجمی نسبت به دیگر پرسنل، ضروری است تا حقوق این افراد زودتر از دیگران پرداخت شود.

‌زارع از اعضای کمیسیون تلفیق به منظور دقت بالا برای بررسی و کارشناسی بودجه قدردانی کرد و گفت: تا ۱۵ اسفند باید بودجه تصویب شود ولذا خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده در این خصوص هستم.

رییس شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک شدن پایان سال اشاره کرد و افزود: نونوار کردن شهر باید محسوس باشد و شهروندان آن را حس کنند.

وی از شهردار خواست تا طبق همتی همگانی از سوی مجموعه مدیریت شهری، اقدامات نوروز امسال نسبت به سال های گذشته شادتر باشد.

در ادامه محمد نبیونی رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیس از دستور خود، اظهار کرد: روز گذشته مراسمی برای تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد و با اینکه مراسم خوبی بود هزینه کمی صرف آن شده بود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه برگزاری مراسمات با هزینه کم باید در شهرداری ترویج شود.

نبیونی با بیان اینکه برگزاری مراسم شاد و استفاده از خوانندگان نامی برای مراسمات موجب نشاط مردم می شود و پسندیده است، خاطرنشان کرد: هزینه این برنامه ها نیز بهتر است از علاقمندان دریافت شود تا بار سنگین هزینه به دوش شهرداری نباشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.