رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین که سفیر این کشور در سوریه است، روابط دو کشور را خوب توصیف و تأکید کرد که ملت‌های لبنان، فلسطین و سوریه از مبارزه برای آزادی سرزمین خود از دست صهیونیستها دست بر نخواهند داشت.

سفیر فلسطین در دمشق: روابط خوبی با سوریه داریم که رو به توسعه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «انور عبدالهادی» رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و سفیر این کشور در سوریه تأکید کرد که همبستگی بین کشورهای عربی و موضع واحد آنان، دشمن اسرائیلی را منزجر می‌کند.

عبدالهادی می‌گوید که پس از حمایت رژیم صهیونیستی از تروریسم داعش و جبهه النصره، این رژیم در تلاش است طرحهای جنایتکارانه خود را در منطقه اجرایی کند.
وی در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» گفت که باید روابط کشورهای عربی به حالت طبیعی خود بازگردد و «ما از جمله کشورهای حامی بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم ؛ زیرا اتحادیه عرب بدون سوریه ضعیف است».
سفیر فلسطین در سوریه با اشاره به خوب بودن روابط دو کشور، تصریح کرد که تماسها و سفرهای متوالی برای توسعه این روابط انجام می‌گیرد و همین مسئله باعث خشم رژمی صهیونیستی شده است.

عبدالهادی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در راستای سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن»، عمل می‌کند، اظهار داشت که این رژیم هیچ علاقه‌ای به مواضع و روابط خوب بین کشورهای عربی ندارد.
وی با تأکید بر لزوم بهبود روابط بین کشورهای عربی تأکید کرد که زمانی می‌توان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد که این رژیم از «همه اراضی اشغالی عربی، جولان و جنوب لبنان خارج شود و کشور فلسطین به پایتختی قدس شکل بگیرد».
این مسئول فلسطینی ادامه داد: هر عادی‌سازی صلح و ثبات را به منطقه نخواهد آورد؛ زیرا ملتهای فلسطین، سوریه و لبنان از نبرد برای آزادی خاک خود دست بر نخواهند داشت».
رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین با اشاره به اینکه احتمال دارد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در هر زمانی به سوریه سفر کند، اعلام کرد که «روابط ما با سوریه از زمان شکل‌گیری انقلاب فلسطین در سال 1965 قطع نشده و ادامه دارد...ولی در بعضی اوقات اختلافاتی پیش آمد».

وی با بیان اینکه این اختلافات بیشتر در دیدگاهها بوده و روابط بین سوریه و فلسطین بر اساس احترام و دوستی است اظهار داشت: «ما دو ملت، دارای یک مسئله هستیم و یک دشمن داریم: دشمن اسرائیلی که اراضی ما را اشغال کرده است. لذا روابط بین دو کشور را خوب و مداوم می‌دانیم».

عبدالهادی در پایان از پیروزیهای ارتش سوریه در برابر تروریستها و نابودی تروریسم در بیشتر مناطق سوریه ابراز خرسندی کرد.

«یونی بن مناحیم» افسر پیشین سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای، اخیرا از «همگرایی» موجود بین فلسطین و سوریه اظهار خشم کرد.

مناحیم گفته است که محمود عباس «طی هفته‌های آتی به دمشق سفر» و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.