هرچند مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تاکنون هیچ واکنشی به این سناریو نشان ندادند اما به نظر می رسد اگر مدیریت فوتبال بویژه ارکان انضباطی به همین منوال سکوت در پیش گیرند باید منتظر یک فاجعه بزرگ در اهواز باشیم! عوامل آشوب طلب و هنجارشکن در کل جهان فوتبال وجود دارند اما قانون بازدارنده و انضباطی به قدری در خصوص آنها سخت گیری می کند که حتی هولیگان‌ها نیز از دامن زدن به تنش های هزینه ساز خودداری می کنند اما انگار در فوتبال ایران چنین اعتقادی وجود ندارد.

لیگ ایران بهشت آشوب طلبان

سینا حسینی /  اتفاقات و درگیری های بازی های مهم در اهواز نشان می دهد برخی جریانات پشت پرده به دنبال تنش‌آفرینی در بازی های حساس در این شهر هستند. وقتی به حواشی دیدار پرسپولیس - فولاد در اهواز نگاه می‌اندازیم می بینیم که عده ای به دنبال تنش زایی در جریان برگزاری این بازی بودند. ماجرای قطعی برق ورزشگاه اهواز پیش از زمان برگزاری بازی، تماس افراد ناشناس با بازیکنان پرسپولیس و انتشار شایعه بمب گذاری در ورزشگاه پرده اول این اتفاقات بود. سهل انگاری مسئولان برگزاری کمیته مسابقات لیگ و انفعال کمیته انضباطی و کمیته اخلاق در پیگیری این اتفاقات سبب شد در جریان بازی استقلال با فولاد خوزستان هم همین مشکلات به اشکال دیگر تکرار شود. درگیری هواداران پس از شکست فولاد خوزستان با ماموران انتظامی، درگیری فیزیکی بازیکن خارجی استقلال با یک هوادار که تعمدا با کشیدن موی سر منشا او را از حالت طبیعی خارج کرد تا به وی حمله ور شود، همگی نشان می دهد عده ای فرصت طلب در تلاشند نظم برگزاری مسابقات در اهواز را برهم بزنند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند!
هرچند مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تاکنون هیچ واکنشی به این سناریو نشان ندادند اما به نظر می رسد اگر مدیریت فوتبال بویژه ارکان انضباطی به همین منوال سکوت در پیش گیرند باید منتظر یک فاجعه بزرگ در اهواز باشیم! عوامل آشوب طلب و هنجارشکن در کل جهان فوتبال وجود دارند اما قانون بازدارنده و انضباطی به قدری در خصوص آنها سخت گیری می کند که حتی هولیگان‌ها نیز از دامن زدن به تنش های هزینه ساز خودداری می کنند اما انگار در فوتبال ایران چنین اعتقادی وجود ندارد. ارکان انضباطی فوتبال بویژه کمیته انضباطی و کمیته اخلاق تنها به عنوان کمیته اقتصادی فوتبال فعالیت می‌کنند تا در این بحران مالی کمک حال مدیریت فدراسیون باشند تا مانعی برای وقوع جرم و تخلف در فوتبال ایران! شاید مجریان ارکان قضایی فوتبال ایران در جریان نیستند اما بد نیست توجه آنها را به این مهم جلب کنیم که در فوتبال جهان تماشاگران  بویژه آن دسته از هواداران که علاقه به هنجارشکنی دارند به خوبی می‌دانند با توجه به تجهیز ورزشگاه ها به دوربین های مداربسته و پیشرفت تکنولوژی کوچکترین تخلف آنها توسط دستگاه های نظارتی رصد خواهد شد و بلافاصله این اتفاق می تواند مانع از ورود آنها به استادیوم های فوتبال شود. اما در فوتبال ایران تمام قانون شکنان می‌دانند نهایت اتفاقی که ممکن است در قبال تخلف آنها رقم بخورد جریمه نقدی باشگاه مورد علاقه آنهاست. در صورتی که کمیته اخلاق و انضباطی می توانند با استفاده از قدرت بازدارنده ای که اساسنامه فدراسیون فوتبال در اختیارشان قرار داده با چنین پدیده هایی برخورد کند. حسن زاده و تورک به عنوان دو مقام قضایی امروز باید به این مسائل به صورت شفاف توضیح دهند که تا به کی چنین وضعیتی قرار است در فوتبال ایران ادامه پیدا کند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.