خوزستان_ محمدصادق کریمی‌کیا گفت: در استان خوزستان از هر ۵۰ هزار ازدواج در سال تقریبا ۱۰ هزار مورد منجر به طلاق می‌شود.

سالانه یک‌پنجم ازدواج‌ها در خوزستان به طلاق می‌رسند

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق کریمی‌کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان،  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که امروز (۱۲ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: شرایط به نحوی است که نمی‌شود بر اساس ساختار اداری و صرف جلسه مسائل را سامان‌دهی کرد. موضوع ازدواج، بنیان خانواده و انسجام‌بخشی جامعه به تشکیل خانواده برمی‌گردد و مهم‌ترین واقعه در این زمینه ازدواج است. متاسفانه دچار کاهش روند ثبت ازدواج و افزایش طلاق در سطح کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شوک اقتصادی و تورم سنگینی که به مردم وارد شده است متاسفانه عقد و ازدواج تحت تأثیر شرایط تورم قرار گرفته است؛ اینکه جوانی بتواند به تنهایی کار ازدواج را انجام دهد و ازدواج کند، کار سختی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در کنار مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و تغییر ضابطه‌های فرهنگی نیز در دو سال و نیم اخیر بروز پیدا کرده است.

کریمی‌کیا بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است اما به دلیل اینکه ارزیابی و کار در این زمینه سخت است هنوز مدیریت کامل در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام نشده است.  

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی، گفت: آموزش مستقیم تاثیر کمتری بر جای می‌گذارد و به دلیل نوع فعالیت فضای مجازی دیگر این نوع آموزش جواب‌گو نیست. آموزش باید غیرمستقیم باشد.

کریمی‌کیا با اشاره به محتوای برخی فیلم‌ها در خصوص ازدواج، تصریح کرد: فیلمی تولید می‌شود که محتوای آن تقبیح ازدواج، ارزش‌گذاری برای طلاق یا ترویج روابط خارج از زناشویی است که محتوای فعلی را تغییر می‌دهد. ساختار جدید محتوای رسانه‌ای این موارد را به خوردمان می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: عدم آگاهی جوانان نسبت به امر ازدواج یکی از مشکلات جوانان است. ممکن است فردی دارای مدرک دکتری باشد اما نسبت به مهارت زندگی، حل مساله زناشویی و امر ازدواج آموزش ندیده و مشکل داشته باشد.

کریمی‌کیا ادامه داد: از شخصی پرسیده شد که علت طلاق چیست و وی گفت علت طلاق، ازدواج است! در صورتی که علت طلاق، ازدواج ناسازگار و نامناسب است. ممکن است فردی طبق یک احساس، تصمیم به ازدواج بگیرد.

وی افزود: چرا اکثر طلاق‌های کشور و خوزستان در سال اول ازدواج اتفاق می‌افتد؟ این مسائل ناشی از عدم شناخت طرفین است زیرا زوج‌ها به مرور شناخت بیشتری از یکدیگر به دست می‌آورند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: اکنون در خوزستان از هر ۵۰ هزار ازدواج  در سال تقریبا ۱۰ هزار مورد منجر به طلاق می‌شود. بنابراین می‌توان دید که در یک کلاس مدرسه، چند دانش‌آموز فرزند طلاق هستند.

وی با بیان اینکه ضربه و آسیب وارده به فرزندان از طلاق جبران‌ناپذیر است، گفت: طلاقی که هنوز فرزندی متولد نشده است را به زمانی که فرزند متولد شده باشد، ترجیح می‌دهیم؛ هیات طلاق نیز می‌گوید زمانی که هنوز زوج دو نفر هستند طلاق بگیرند بهتر است.  

کریمی‌کیا با اشاره به مشورت جوانان با هم سن و سالان خود در خصوص ازدواج، گفت: در مورد آیین ازدواج در خانواده‌ها بحث می‌شود اما در مورد چگونگی انتخاب، جوانان با همسالان خود و نه با خانواده‌ها صحبت می‌کنند.  

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیاز به آموزش دانش‌آموزان وجود دارد تا بتوانیم جوانان در معرض ازدواج را در حوزه همسریابی و انتخاب درست راهنمایی کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ازدواج را یک انتخاب دانست و گفت: اگر برنامه‌ای در این زمینه ارائه شود از آن پشتیبانی می‌کنیم. این برنامه‌ها باید رویکردی داشته باشند که موجب تأثیرگذاری در جامعه بوده و حداقل ازدواج بهتری رقم زده شود و از طلاق‌ها جلوگیری کنیم. برنامه‌ها باید در بحث همسریابی درست و پیشگیری از آسیب‌ها باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.