البرز - فرنوش نوبخت از بهره برداری سکوی شرقی-غربی ایستگاه متروی کرج در خط ۵ در راستای افزایش ظرفیت مسافری این ایستگاه خبر داد.

آغاز بهره‌برداری از سکوی شرقی-غربی ایستگاه مترو کرج

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه صبح امروز(یکشنبه) در مراسم بهره برداری از سکوی شرقی-غربی ایستگاه متروی کرج، اظهار کرد: سکوی بهره برداری شده ایستگاه  کرج، در راستای افزایش ظرفیت مسافری این ایستگاه احداث شده است که طبق مذاکراتی که از قبل با مشاور داشتیم پیشنهاد ایجاد این سکو داده شد و به اجرا درآمد.

وی افزود: موضوع جدی و مهم در ایستگاه های کرج و گلشهر خط ۵ مترو این است که صبح های زود و بعد از ظهرها بیشترین‌ حجم مسافران را در این ایستگاه داریم و ظرفیت سکوها پاسخگوی این نیازها نبوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه افزایش این سکوی جدید در ایستگاه کرج خط ۵ مترو، ظرفیت و بهره وری آن بیشتر خواهد کرد، افزود: مقرر شده قطارهای سریع السیر در هر دو سکوی این ایستگاه توقف داشته باشند این در حالی است که در گذشته قطار بدون توقف از ایستگاه کرج نداشته ایم ودر حال حاضر از ابتدای مهرماه سه قطار اکسپرس از کرج به تهران تردد می کنند.

نوبخت اضافه کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا از ایستگاه اکباتان (ارم سبز) نیز قطارهای بدون توقف به سمت ایستگاه کرج را داشته باشیم.

این مسئول در ادامه گفت: خط متروی تهران- کرج وضعیت خاصی دارد که همان قرارگیری آن ما بین دو استان تهران و البرز است اما کل هزینه ها توسط تهران تامین می شود به همین دلیل نیاز است که کمی نگاه و حمایت مسئولین البرزی به این سمت و سو را داشته باشیم تا بتوانیم بهره وری دو ایستگاه کرج و گلشهر خط ۵ مترو را بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه  ازمسئولان استانداری و شهرداری کرج درخواست  داریم برای کمک به افزایش ظرفیت این ایستگاه ها عنایت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در آینده اگر ایستگاه هشتگرد نیز به خط ۵ متروی پایتخت افزوده شود، افزایش بهره وری و ارائه خدمات در این خط با مشکل مواجه خواهد شد.

نوبخت دربخش دیگری از سخانش گفت: دو رام قطار در اختیار متروی کرج است که درخواست داریم این قطارها را به ما تحویل دهند تا بتوانیم در خطوط درون شهری متروی تهران از آنها استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: این درخواست در راستای تقابل ارائه خدمات از سوی متروی تهران به البرزی ها در خط ۵ است و امید است با این همکاری و تعامل بتوانیم امکاناتی که در اختیار داریم را در راستای خدمت گذاری بیشتر به مردم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در خط متروی کرج- تهران شرایطی از جمله بکارگیری قطارهای اکسپرس و افزایش تعداد واگن‌ها ایجاد شده که به رضایت بیشتر مسافران منجر شده است، از سویی دیگر با احداث سکوی جدید در ایستگاه کرج تخلیه مسافران و امنیت آنها در این ایستگاه بیشتر خواهد شد.

وی به حدفاصل توقف میان دو قطار در متروی تهران- کرج اشاره کرد و گفت: به یقین توقف قطارها کمتر خواهد شد و در حال حاضر بعدازظهرها دو قطار بدون توقف از سوی کرج به ایستگاه اکباتان(ارم سبز) اعزام می شود که در کم کردن زمان معطلی مسافران تاثیرگذار بوده است.

نوبخت با اشاره به زیر ساخت های متروی پایتخت در خط ۵ و اینکه ظرفیت آن در حال حاضر کافی است، اشاره ای داشت و گفت:اگر از سمت مسئولان البرز حمایت شویم به یقین برای افزایش ظرفیت بیشتر این خط اقدام خواهیم کرد.

 وی در ادامه افزود:در خط متروی تهران- کرج بیشترین ظرفیت مسافران را در ایستگاه کرج داشتیم که با اعزام قطارهای بدون توقف در صبح ها بهره وری در این خط بیشتر شد و به تردد حجم بیشتر مسافران در ایستگاه کرج کمک کرد و رضایت مندی مردم نیز بیشتر شد، از طرفی برای نگهداری از این خط و تامین امنیت مسافران در آن هزینه های زیادی انجام داده ایم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در پایان به هزینه های انجام شده در خط ۵ متروی پایتخت اشاره کرد و گفت: مبالغ زیادی تا کنون هزینه شده است اما به یقین برای نگهداری از حریم خط و امنیت بیشتر در مسیر آن باید مسئولان البرز مساعدت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.