پس از برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، 15 عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد مشخص شدند.

سکانداران بخش خصوصی خراسان رضوی مشخص شدند
 
به گزارش قدس آنلاین ، انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به صورت سراسری در 34 اتاق شهرستان به صورت الکترونیکی برگزار شد. این انتخابات هر چهار سال میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار می‌شود اما پیش از برگزاری این دوره از انتخابات اتاق‌ها، باید یک روندی را کرد.
در این دوره از انتخابات هیات نمایندگان اتاق، فعالان اقتصادی که تمایل داشتند سکاندار بخش خصوصی شوند و مشکلات را مرتفع کنند که راه بر آنها سد کرده، نام خود را به ثبت رساندند؛ درنهایت در اولین روز از اسفندماه لیست نهایی از داوطلبان نهایی تایید شد.
این کاندیدها 8 روز قبل از آغاز رای‌گیری فرصت داشتند، برنامه و  راهبرد خود را به رای دهندگان ارائه دهند تا بتوانند رای آنها را به خود اختصاص دهند تا جایگاهی را از هیات نمایندگان اتاق مشهد از آن خود کنند؛ اما در این 8 روز پر از هیجان و استرس برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی، کاندیدهای اتاق مشهد به صورت مستقل و دو ائتلاف فعالیت داشتند که به صورت خبرهای گوناگون در برخی از رسانه‌ها، فعالیت‌هایی در فضای مجازی و... از آنها دیده می‌شد.
گفتنی است که تعداد کل کاندیداهای این دوره از انتخابات هیات نمایندگان اتاق مشهد، 72 نفر بود که تنها 4 نفر از میان آنها زن بودند به طوری که در هر یک از دو ائتلاف نام یک بانوی فعال اقتصادی به چشم می‌خورد و مابقی آنها نیز به صورت مستقل فعالیت داشتند و تبلیغات خود را انجام دادند تا بتوانند جایگاهی را از میان لیست مورد نظر رای دهندگان را مال خود کنند.
سرانجام روز نهایی فرارسید و شنبه 11 اسفندماه سرنوشت صندلی‌های هیات نمایندگان اتاق‌ها انجام شد. این انتخابات در اتاق مشهد با حضور هیات نظارت بر اجرای انتخابات نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق استان برگزار شد که رییس این هیات فرامرز مرادی بود و راضیه علیرضایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز بر روند برگزاری نظارت داشت.
از حدود 2090 نفر واجد شرایط رای‌دهی در این انتخابات 987  نفر در محل ساختمان مرکزی اتاق مشهد حضور یافته و در این انتخابات شرکت کرده‌اند و برگ‌های سفید 6 رای، برگ‌های صحیح حاوی اسامی نامزدها نیز 981برگ بود.
اسامی برگزیدگان به ترتیب گروه‌ها به شرح زیر است:
گروه بازرگانی: محمدحسین روشنک با 436رای، محمود سیادت 434 رای، احمد زمانیان یزدی 403 رای، محمود امتی 369 رای و مجید محمدنژاد 231 رای
گروه صنعت: غلامحسین شافعی 595 رای، رضا حمیدی 470 رای، حسین محمودی خراسانی 452 رای، غلامعلی رخصت  358 رای و محمدعلی چمنیان   348 رای
بخش معدن: محمدرضا توکلی زاده 401رای و سیدحسین احمدی سلیمانی 317رای
گروه کشاورزی: علی‌محمد شریعتی‌مقدم  429 رای، مریم سراج احمدی 406رای و علی اکبر علیزاده قناد  406رای

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.