دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انجام عمل جراحی کاشت حلزون در گوش با استفاده از روش تصویربرداری اتوپلن در این دانشگاه خبر داد.

عمل جراحی کاشت حلزون در گوش با روش جدید درمشهد انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر محسن رجعتی گفت: برای انجام عمل کاشت حلزون، نیاز به تصویر آناتومیک مناسب از حلزون گوش است که این تصاویر با سی تی اسکن و ام آر ای گرفته می شود.

وی ادامه داد: سی تی اسکن اطلاعات خوبی درباره راههای آناتومیک، محدودیتها و خصوصیات حلزون گوش ارائه می کند و پس از این مرحله بیمار برای کاشت حلزون انتخاب می شود.
دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکتهای متعددی در زمینه ساخت پروتز حلزون فعال هستند اما در چند سال اخیر نرم افزار ویژه ای تولید شده است که به کمک آن می توان سی تی اسکن و ام آر آی بیمار را قبل از عمل مورد بررسی بیشتری قرار داد و سپس با توجه به آنالیزها، پزشک در زمان عمل دید بهتری پیدا می کند.
رجعتی افزود: پس از بررسی و پیگیریهای متعدد این نرم افزار تهیه شد و در حال حاضر هنوز هیچ مرکزی در کشور به جز مرکز کاشت حلزون خراسان رضوی مجهز به این نرم افزار نیست و تاکنون با کمک این نرم افزار دو بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
وی با بیان این که با این نرم افزار می توان اطلاعات را آنالیز و بهترین پروتز را شناسایی کرد ادامه داد: تلاش می شود در کاشت حلزون برای تمام بیماران از این نرم افزار استفاده شود.
او گفت: کاشت حلزون بیشتر برای کودکان و بیمارانی انجام می شود که کاهش شنوایی شدید دو طرفه دارند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.